Iranian Agriculture News Agency

شیرزاد مطرح کرد:

«نابکا» ؛ پیوند اقتصاد روستا و بازار محصولات کشاورزی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خروجی نابکا، پیوند اقتصاد روستا و بازار محصولات کشاورزی، اقتصاد ملی و در نهایت اقتصاد بین المللی محصولات کشاورزی است

 «نابکا» ؛ پیوند اقتصاد روستا و بازار محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در جلسه اتاق بازرگانی ایران که در خصوص تبیین سند نظام آموزش بازرگانی و کسب و کارهای کشاورزی ایران «نابکا» برگزار شد، اظهار کرد: نابکا یک نظام آموزشی است که علاوه بر ظرفیت سازی مثبت در فضای بازاری نامتعارف ما، سعی دارد به نوعی ظرفیت سازی منفی هم انجام دهد.

وی افزود: ظرفیت سازی منفی، زیستن بازاری در شرایط ریسک های متنوعی است که فضای بازار ما را در برگرفته است، این آموزش‌ها به ما نشان می‌دهد چگونه تاب آوری سیستم بازاری محصولات کشاورزی را در شرایط ریسک‌های متنوع ارتقا دهیم.

شیرزاد ادامه داد: نابکا پدیده گذر از یک آموزش غریزی به آموزش سیستمیک، برنامه ریزی شده و علمی است و نوعی آموزش است که علاوه بر آموزش‌های حوزه بازرگانی، مهارت‌های دانشی و بینشی گروه هدف آموزشی را هم در برگرفته است.

رئیس هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران عنوان کرد: خروجی نابکا، پیوند اقتصاد روستا و بازار محصولات کشاورزی، اقتصاد ملی و در نهایت اقتصاد بین المللی محصولات کشاورزی است.

وی تأکید کرد: ما در بازار گرفتار رقابت مخرب در بین تجار هستیم، سیستم‌های بازاری ما استاندارد نیست، رویه‌های ما در استمرار محصولات صادراتی مناسب نیست و با یک وعده صادرات خوشحال می‌شویم، بنابراین نیازمند تغییر در عملکرد هستیم.

شیرزاد اذعان کرد: ما نیاز به کشف قیمت منصفانه در بازار عادلانه داریم؛ بورس کالا در برخی محصولات صادراتی همچون زعفران، خرما، شیرخشک، چای و گوجه فرنگی که اخیرا حاصل شده است به کمک ما آمده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در برندینگ محصولاتی مانند پسته و‌ زعفران ضعف داریم، بیان کرد: این در حالی است که در زعفران بسته‌بندی‌های خوبی داریم.

شیرزاد با اشاره به اینکه ما نیازمند یک بسته هستیم تا بتوانیم زیرساخت های لازم را در این بخش به کار ببریم، تصریح کرد: امیدواریم که کمک این زیرساخت ها بتواند در جهت بهبود آن کمک رسان باشد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم بخش حمل و نقل ما با یک نظام سالم محصولات را به بازارهای هدف برساند و نیازمند زنجیره های ارزش هستیم تا به کمک کشاورزی قراردادی کار تولید را تا عرضه در بازارهای هدف بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید