Iranian Agriculture News Agency

رمضان نژاد:

نظام تولید و بازار کشاورزی در کشور باید دانش محور شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: در هر دو نظام تولید و بازار کشاورزی نیاز به دانش محور شدن مشهود است، سیستم برندینگ، بسته بندی، آموزش و حمل و نقل نیازمند دانش محور شدن هستند.

نظام تولید و بازار کشاورزی در کشور باید دانش محور شود

به گزارش خبرنگار ایانا، شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جلسه اتاق بازرگانی ایران که در خصوص تبیین سند نظام آموزش بازرگانی و کسب و کارهای کشاورزی ایران «نابکا» برگزار شد، اظهار کرد: باید هم پیوندی در نظام تولید و بازار را ایجاد کنیم و پیوند این دو را افزایش دهیم.

وی افزود: تجار پیش از این هم در خدمت کشاورزان بوده اند اما به عنوان یک سیستم کارآمد نبوده است.

رمضان نژاد تاکید کرد: در هر دو نظام تولید و بازار کشاورزی نیاز به دانش محور شدن مشهود است، سیستم برندینگ، بسته بندی، آموزش و حمل و نقل نیازمند دانش محور شدن هستند.

وی افزود: سرمایه های فردی در بخش کشاورزی وارد نمی شود و تا کنون بر روی آن کار نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: کار ما در نظام مهندسی این است که سرمایه مردمی را به بخش کشاورزی وارد کنیم و ما در این سازمان برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم.

رمضان نژاد تاکید کرد: ما هنوز در آغاز راه هستیم و برای توازن نظام تولید و بازار تفاهم‌نامه‌ای را برقرار کردیم تا نظام آموزش بازرگانی کشاورزی با نام نابکا را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای ما نهادسازی و ظرفیت سازی است، عنوان کرد: به همین منظور مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی را برای نهاد سازی ایجاد کرده‌ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید