Iranian Agriculture News Agency

عباسی خبر داد:

تمدید 3 ماهه دوره بخشودگی جریمه‌ی نداشتن سابقه بیمه در ماشین های کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: از اول بهمن ها، دوره بخشودگی جریمه‌ی نداشتن سابقه بیمه در ماشین های کشاورزی به مدت سه ماه تمدید شده است.

تمدید 3 ماهه دوره بخشودگی جریمه‌ی نداشتن سابقه بیمه در ماشین های کشاورزی

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا از آخرین دوره بخشودگی جریمه‌ی نداشتن سابقه بیمه ماشین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: از اول بهمن ها، دوره بخشودگی جریمه‌ی نداشتن سابقه بیمه در ماشین های کشاورزی به مدت سه ماه تمدید شده است.

وی یادآور شد: به منظور پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی، صاحبان آن ها ملزم هستند برای وسیله‌ی نقلیه‌ی خود بیمه شخص ثالث تهیه کنند  و این درحالی بوده که در گذشته برای بیمه ماشین‌های کشاورزی، شرط جریمه نداشتن در سنوات گذشته اعمال می شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: این موضوع سبب شد تا کشاورزان رغبتی برای بیمه کردن ماشین های کشاورزی نداشته باشند، بنابراین با رایزنی های انجام شده با حوزه بیمه‌ای کشور، طی چندین مرحله بخشودگی این نوع جرایم اعمال شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه تقاضای بخشودگی دائم جریمه‌ی نداشتن بیمه ماشین های کشاورزی را درخواست کرده‌ایم، تاکید کرد: پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی از برنامه های جدی در حال پیگیری حوزه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است.

این مقام مسئول بابیان اینکه ریسک در بیمه شخص ثالث ماشین‌های کشاورزی پایین‌تر از خودروها است، گفت: سوابق نیز نشان می دهد که سوانح ماشین‌های کشاورزی از بخش خودرویی کمتر است و به همین دلیل حق بیمه شخص ثالث ماشین‌های کشاورزی 30 درصد تعدیل‌شده است.

وی با یادآوری اینکه تا سال 92 بیش از 20 هزار دستگاه کمباین و تراکتور پلاک گذاری شده است، افزود: از سال 92 تاکنون نیز بیش از 250 هزار دستگاه کمباین و تراکتور با همکاری پلیس راهور و جهاد کشاورزی استان‌ها پلاک‌گذاری شده است و شاهد رشد 11 برابری در این بخش هستیم.

عباسی گفت: پیش‌بینی می شود تا سال 1400 نیز سایر کمباین و تراکتورهای موجود در کشور پلاک گذاری شوند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تأکید بر اینکه ماشین‌های کشاورزی پلاک گذاری شده، دارای سند رسمی خواهند بود، تصریح کرد: پس‌از پلاک گذاری و دریافت سند، مالکین این دستگاه‌ها، می‌توانند از کارت سوخت و مزایای هویت بخشی بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید