Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

تعیین خط اعتباری برای احداث گلخانه و پرورش محصولات پروتئینی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بانک کشاورزی در خصوص تسهیلات اساسی برای احداث گلخانه، بذر، پرورش ماهی و تولیدات دام و طیور، خط اعتباری تعیین کرد.

تعیین خط اعتباری برای احداث گلخانه و پرورش محصولات پروتئینی

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست صمیمی با نمونه های ملی بخش کشاورزی که به میزبانی بانک کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص تسهیلات اساسی برای گلخانه، بذر، پرورش ماهی و تولیدات دام و طیور، مقرر شد بانک خط اعتباری تعیین کند که محدود نباشد و این اقدام انجام شد.

وی افزود: دومین اقدام بانک کشاورزی این بود که برای ارائه تسهیلات کالاهای سنگین مانند کمباین بخشی از آن را وثیقه قبول کند که به تفاهم رسیدیم.

کشاورز ادامه داد: در زمینه موارد کلی، نارضایتی از بانک  کشاورزی وجود ندارد، ما با بانک به یک تفاهم خوب و موثر رسیده‌ایم و بانک کشاورزی به خوبی به کشاورزان تسهیلات می دهد.

وی تاکید کرد: ما خارج از ضوابط قانونی و دفاع از نیازهای کشاورزان، هیچ رابطه دیگری با بانک کشاورزی نداریم و بانک یک منبع اعتباری بوده و باید استقلال داشته باشد.

کشاورز تصریح کرد: همان‌طور که بانک کشاورزی به کشاورزان تسهیلات می‌دهد، اگر آنها مبالغ را به بانک باز نگردانند بنیه بانک تضعیف می شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: بانک کشاورزی در مواردی که اولویت بخش کشاورزی است، کارمزد ارزان ۱۴ درصد و یا کمتر از ۱۴ درصد می گیرد، این در حالی است که بانک طبق مصوبات شورای پول و اعتبار از یک میزانی نمی تواند نرخ تسهیلات را کاهش دهد اما برای موارد اولویت‌دار وزارتخانه بانک کشاورزی نرخ تسهیلات را کاهش می دهد. کشاورز تاکید کرد: خواهش ما از بانک کشاورزی این است که با بخش ها و فعالان بخش کشاورزی به صورت پروژه ای برخورد کند و مطمئن شود که از ابتدا تا انتهای کار یا از آبیاری تا به ثمر نشستن درخت به درستی انجام شده و تولید به ثمر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید بنیه مالی کشاورزان را تقویت کنیم و کشاورزان باید با پروژه به بانک بیایند نه با فعالیت مدنظرشان تا سرمایه به سمت تولید جذب شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: بیمه کشاورزی ریسک را کاهش می دهد و باید کمک کنیم تا بیمه هم یک واحد مستقل داشته باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید