Iranian Agriculture News Agency

نمونه ملی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی مطرح کرد:

کاشت، داشت و برداشت مکانیزه 1500 هکتار محصولات زراعی در بجنورد

نمونه ملی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی در استان خراسان شمالی گفت: این شرکت، عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی را در یک‌هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی در شهر بجنورد به صورت مکانیزه انجام می‌ دهد.

کاشت، داشت و برداشت مکانیزه  1500 هکتار محصولات زراعی در بجنورد

علی کمالی نمونه ملی خدمات مکانیزاسیون کشاورزی از استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: کاشت، داشت و برداشت در یک‌هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی به صورت مکانیزه در شهر بجنورد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ سال در این زمینه در حال فعالیت هستم، گفت: در ابتدا کشاورزان نسبت به استفاده ماشین های کشاورزی نوین مقاوم بودند، اما در حال حاضر از آن استقبال می‌کنند.

کمالی با بیان اینکه در حوزه زراعت برای محصولات گندم، جو، پیاز و چغندرقند با ماشین های کشاورزی فعالیت میکنیم، ادامه داد: در مجموع برای محصولات کلزا، پیاز، چغندرقند حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار را در بخش های کاشت، داشت و برداشت را به صورت مکانیزه انجام می دهیم.

وی بابیان اینکه آخرین تکنولوژی دنیا را برای تهیه ماشین‌های کشاورزی در این شرکت لحاظ کرده‌ایم، افزود: اولین شرکتی در استان بوده‌ایم که درزمینه‌ی ماشین‌آلات خاک‌ورزی و حفاظت از خاک را گسترش دادیم.

کمالی ازجمله مشکلات فعلی در این بخش را قیمت‌ بالای ماشین‌های کشاورزی تولید داخل و ماشین‌های کشاورزی خارجی عنوان کرد و ادامه داد: همچنین سوخت مورد نیاز برای ماشین‌های کشاورزی کافی نیست، به‌طور مثال 1200 لیتر به‌صورت ماهیانه سوخت برای تراکتور در نظر گرفته‌شده است که کافی نیست و باید راهکاری برای آن اندیشیده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید