Iranian Agriculture News Agency

شافعی اعلام کرد:

صادرات بخش کشاورزی، نجات دهنده رشد اقتصادی کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست تخصصی گفت: بخش کشاورزی می تواند نجات دهنده رشد اقتصاد کشور باشد اما در صورت ایجاد شرایط صادراتی 10تا 20برابری شرایط حمل و نقل و زیرساخت های لازم در این بخش وجود دارد؟

صادرات بخش کشاورزی، نجات دهنده رشد اقتصادی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در نشست تخصصی «رونق تولید در بخش کشاورزی و صنایع وابسته» که با حضور عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، تصریح کرد: بخش کشاورزی می تواند نجات دهنده رشد اقتصاد کشور باشد اما در صورت ایجاد شرایط صادراتی 10تا 20 برابری، شرایط حمل و نقل و زیرساخت های لازم در این بخش وجود دارد؟

وی ادامه داد: بخش عمده صادرات محصولات کشاورزی ایران به اوراسیا نیازمند وجود ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی مجهز به سردخانه است و در حمل و نقل ریلی من تصور می‌کنم سردخانه ای وجود ندارد و علاوه بر آن  سرعت در حمل و نقل ریلی در کشور بسیار پایین است.

شافعی با اشاره به اینکه در صورت رفع مشکل حمل و نقل در کشور، کالاهای ما رقابت ناپذیر است، ادامه داد: اگر به فراهم سازی امکانات در آینده توجه کنیم می توانیم صادرات تاثیرگذار داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با طرح سوال درباره حمایت از تولیدات داخلی گفت: این حمایت نمی تواند مادام العمر باشد زیرا توقف واردات با هدف حمایت از تولید داخل منجر به توسعه اقتصادی نخواهد شد.

وی ادامه داد: تولیدات ما باید به نحوی باشند که بتوانند در رقابت با سایر کالاها حرفی برای گفتن داشته باشند و نه اینکه 20تا 30سال از آنها حمایت کنیم.

شافعی در پایان با اشاره به رشد اقتصادی در ۱.۵سال گذشته، گفت: کشاورزی نجات دهنده بخش کشاورزی بوده است.

وی، عباس کشاورز را گزینه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: کشاورز اهلیت حرفه‌ای دارد و عهده دار شدن سمت وزیر جهاد کشاورزی در شرایط فعلی، جسارت بالایی می خواهد و ما امیدواریم که همه اطرافیان به گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کمک کنند تا او بتواند این مسیر را به خوبی طی کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید