Iranian Agriculture News Agency

با امضای نامه ای؛

تقدیر 157 نماینده مجلس از عملکرد وزیر سابق جهاد کشاورزی

157 نماینده مجلس از عملکرد محمود حجتی، وزیر سابق جهاد کشاورزی قدردانی کردند.

تقدیر 157 نماینده مجلس از عملکرد وزیر سابق جهاد کشاورزی

به گزارش ایانا، چهارم آذرماه، استعفای حجتی پس از چند بار تلاش به‌منظور کناره‌گیری از وزارت جهاد کشاورزی، درنهایت مورد پذیرش رئیس‌جمهور قرار گرفت. حجتی در همان روز به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی منصوب شد. حالا پس از گذشت 22 روز، شماری از مقامات ارشد دولت و نمایندگان مجلس با حضور در مراسمی، از عملکرد او تقدیر کردند.

در مراسم بزرگداشت وزیر سابق جهاد کشاورزی، معاون اول رئیس‌جمهور، برخی از وزرا و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنانی پرداختند.

افزایش 25میلیون تنی تولید سالانه محصولات کشاورزی، افزایش سهم کشاورزی از ارزش افزوده فضای کسب‌وکار به 32 درصد، افزایش سهم اشتغال در بخش کشاورزی به 19درصد، بهبود 4میلیارد دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی و غذای کشور، رشد ضریب سرانه انرژی از تولیدات داخلی از 55 به 82 درصد، افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی از 1.26 به 1.89 اسب بخار و افزایش ظرفیت سردخانه‌ای کشور از 756هزار تن به 3254 هزار تن از جمله اقدامات او در مدت زمان حضور در وزارت جهاد کشاورزی بود.

همچنین تولید سالانه حدود 13.5 میلیون تن و خودکفایی در تولید گندم در چهار سال پیاپی، افزایش 900هزار تنی تولید شکر از 1.1 به دو میلیون تن، رشد هفت برابری تولید کلزا و رشد خوداتکایی تولید دانه‌های روغنی، ارتقای ضریب خوداتکایی در تولید روغن از 6 درصد به 16درصد، افزایش تولید برنج به 2.9میلیون تن و رسیدن به آستانه خودکفایی و افزایش خوداتکایی در لبنیات و مواد پروتئینی نیز از دیگر اقدامات حجتی در این مدت زمان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید