Iranian Agriculture News Agency

نورانی خبر داد:

صادرات 43 میلیون دلاری محصولات ارگانیک ایران

رئیس هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران گفت: در سال گذشته 43میلیون دلار محصولات ارگانیک ایران از جمله پسته، زعفران، گیاهان دارویی،خرما ، کرم های آرایشی صادر شده است.

صادرات 43 میلیون دلاری محصولات ارگانیک ایران

به گزارش خبرنگار ایانا، سید رضا نورانی رئیس هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران در نشست خبری صبح امروز از برگزاری دوازدهمین جشنواره ارگانیک در کشور خبر داد و گفت: این جشنواره از ۲۸ آبان تا اول آذر ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود.

وی با اشاره به بحث ارگانیک در برنامه ششم توسعه و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید محصولات سالم و ارگانیک، افزود: سازمان توسعه و تجارت ایران و نمایشگاه بین المللی تهران در خواست برگزاری این جشنواره را برای سال جاری داشته‌اند.

نورانی ادامه داد: خوشبختانه سال جاری تولیدات محصولات کشاورزی افزایش یافته و سال زراعی بهتری را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره محصولات ارگانیکی همچون مرکبات از جمله کیوی، انار، عسل، چای، دمنوش، خشکبار و برخی محصولات دیگر عرضه خواهد شد، افزود:  قیمت محصولات ارگانیک براساس مصوبه جهانی ۲۰ تا ۳۰ درصد از محصولات رایج بالاتر است که این محصولات در جشنواره ارگانیک با تخفیف 30 درصد نمایشگاهی در معرض فروش قرار خواهند گرفت.

رئیس هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران ادامه داد: در 83 هزار هکتار از باغات و زمین های کشاورزی محصولات ارگانیک تولید شده که با توجه به مزیتی که این نوع محصولات برای کشاورزان از نظر اقتصادی دارد، روز به روز بر این تولیدات آن افزوده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به صادرات محصولات ارگانیک ایران به سایر کشورها اشاره کرد و ادامه داد: محصولات ایرانی جای خود را در بازارهای اروپایی باز کرده و با استقبال مواجه شده است.

رئیس انجمن ارگانیک ایران تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۳ میلیون دلار محصول ارگانیک از کشور صادر شده است و بر اساس آخرین آمار در سال 2013، ایران در تولید محصولات ارگانیک در بین ۲۸۳ کشور،  رتبه۵۹ را داشته است.

وی ادامه داد: محصولاتی از جمله پسته، زعفران، گیاهان دارویی، کرم های آرایشی، انجیر استهبانات، گیاهان دارویی، و خرمای  سیستان و بلوچستان صادر شده است.

نورانی با تاکید بر اینکه 13 سال از زمان تاسیس انجمن ارگانیک می گذرد و با کشورهای جهان ارتباط خوبی برقرار کردیم، ادامه داد: انجمن ارگانیک می تواند به عنوان یک بازوی پر کار در کنار دولت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی جنبش های کشاورزی ارگانیک (IFOAM) نیز به ایران آمده و در اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران صاحب دفتر شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

گفتنی است این جشنواره در 2600 متر در سالن‌های 10 و 11 نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور بیش از 120 غرفه برگزار خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید