Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بخش کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: نیازهای سوختی بخش کشاورزی منشأ گازوئیل دارد که قیمت آن ثابت خواهد ماند بنابراین تغییرات قیمت بنزین تأثیری در هزینه تولید و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی ندارد.

عدم تاثیر افزایش قیمت بنزین بر بخش کشاورزی

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با تأثیر افزایش قیمت بنزین بر بخش کشاورزی اظهار کرد: مصرف سوخت در حوزه کشاورزی گازوئیل است و در بخش‌های ماشین‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، دام، طیور و آبزی‌پروری از سوخت گازوئیل استفاده می‌شود.

وی افزود: نیازهای سوختی بخش کشاورزی منشأ گازوئیل دارد که قیمت آن ثابت خواهد ماند بنابراین تغییرات قیمت بنزین تأثیری در هزینه تولید و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی ندارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به عدم استفاده پهپادهای سم‌پاش از بنزین خاطرنشان کرد: پهپادهای سم‌پاش در بخش کشاورزی باتری شارژی دارند و با برق کار می‌کنند، بنابراین بنزین در این بخش هم استفاده نمی‌شود.

عباسی در رابطه با میزان سهم بخش کشاورزی از گازوئیل اذعان کرد: حدود 8 درصد از گازوئیل کل کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که به‌صورت میانگین 4 میلیارد و 300 میلیون تا 4 میلیارد و 500 میلیون لیتر نیاز سالانه کشور است و تقریباً روزانه 12 میلیون لیتر در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این 8 درصد سهم گازوئیل بخش کشاورزی، 4 درصد آن در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی مصرف می‌شود و حدود 2 میلیارد و 100 میلیون لیتر از کل میزان گازوئیل بخش کشاورزی را شامل می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی قاچاق سوخت وجود ندارد، عنوان کرد: به دلیل اینکه همین میزان سوخت مصرفی هم کفاف کل نیازهای بخش کشاورزی را نمی‌دهد امکان قاچاق سوخت وجود ندارد.

وی افزود: این بخش یکی از همراه‌ترین بخش‌ها با سیاست‌های دولت است و با حداقل شرایط، امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند.

عباسی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت در نظام توزیع سوخت در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: نظام توزیع سوخت ما در بخش کشاورزی نیاز به یک ساختارسازی و ایجاد زیرساخت مناسب دارد و وزارت نفت لازم است به این بخش حیاتی کشور توجه بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید