Iranian Agriculture News Agency

شیرزاد:

طرح خرید حمایتی انواع سیب درختی با مصارف صنعتی آغاز شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با ابلاغیه‌ی وزیر جهادکشاورزی شرایط و نحوه خرید حمایتی محصول سیب درختی درجه ۳ (سیب صنعتی) به منظور جلوگیری از ضرر و زیان باغداران سیب کشور اعلام شد.

طرح خرید حمایتی انواع سیب درختی با مصارف صنعتی آغاز شد

به گزارش ایانا،  وزیر جهاد کشاورزی طی ابلاغی رسمی به  حسین شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، شرایط و نحوه خرید حمایتی محصول سیب درختی درجه ۳ (سیب صنعتی) را به منظور جلوگیری از ضرر و زیان باغداران سیب کشور اعلام کرد.

شیرزاد ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و در اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی و به استناد پنجاه و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور، سازمان و شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران موظف به خرید حمایتی سیب درختی درجه ۳ به مبلغ هر کیلوگرم800تومان جهت تحویل در مراکز خرید و کارخانجات فرآوری طرف قرارداد شده‌ است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با اشاره به اینکه سال جاری، به جهت بارش‌های مناسب، سال آور محصول سیب در کشور ما به حساب می‌آید، تصریح کرد: مطابق ابلاغیه وزیر جهادکشاورزی، سیب‌های خریداری شده می‌بایست تمیز و عاری از مواد خارجی اعم از فضولات حیوانی، سنگ و خاک، گل و اندام گیاهی، لهیدگی ناشی از عوارض مکانیکی و سوختگی بر اثر آفتاب بوده و حداکثر سطح مجاز آفات، سموم و نارسی میوه به ترتیب تا ۱۰ ، ۱۶ و ۶ درصد و حداکثر تعداد میوه در هر کیلوگرم بمیزان ۱۵ عدد تعیین شده است.

این مقام مسئول در ارتباط با تاریخ اجرای طرح خرید حمایتی، استان‌های هدف و نحوه خرید خاطرنشان کرد: خرید انواع سیب از تاریخ 8آبان لغایت ۱۵ آذر بوده و استان‌های محل اجرای طرح، بنا بر درخواست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و به تشخیص این سازمان تعیین خواهد شد. همچنین خریداری محصول می بایست با استفاده از سامانه خرید و فروش سازمان و صرفاً از تولیدکنندگان و باغداران انجام گردد و خرید از عوامل واسطه و دلال به هیچ وجه مجاز نخواهد بود.

گفتنی است خرید و فروش محصول با نظارت و مسئولیت کارگروهی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی به عنوان رئیس، مدیر تعاون روستایی استان (دبیر) و نمایندگان سازمان صنعت و معدن، نظام صنفی کشاورزی منطقه و مباشر خرید و فروش بعنوان عضو، انجام خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید