Iranian Agriculture News Agency

کاظم نژاد اعلام کرد:

ظرفیت 400 میلیون دلاری صادرات کشاورزی ایران به اوراسیا

قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: موافقت نامه ایران و اوراسیا یک مزیت برای ما به شمار می‌رود چرا که طی سه سال آینده ظرفیت صادرات حداقل ۲ میلیارد دلاری در حوزه کشاورزی به این اتحادیه وجود دارد ضمن آن که در شرایط فعلی ظرفیت صادرات به اوراسیا رقمی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است.

ظرفیت 400 میلیون دلاری صادرات کشاورزی ایران به اوراسیا

به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی کاظم نژاد قائم مقام معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش آشنایی با فرصت‌های تجاری بخش کشاورزی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنابر آمار امسال حدود ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است البته این به معنای تمامی تولید نیست چرا که بخشی از تولید گندم توسط کشاورزان در انبار‌ها نگهداری شده و یا بخش خصوصی اقدام به خریداری آن کرده است.

وی افزود: دولت به واسطه مسائل زیربنایی در نظر دارد بخشی از گندم مورد نیاز را از طریق واردات تأمین کند، اما تاکنون ورود گندم به کشور نداشته‌ایم.

کاظم‌نژاد با اشاره به ورود موقت گندم به کشور تصریح کرد: از آنجایی که ورود موقت گندم به کشور، با توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه‌های آرد سازی یک پتانسیل برای ایجاد اشتغال محسوب می‌شوند، از این رو واردات آن و صادرات آرد مانعی ندارد.

قائم مقام معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:  ما با آزادسازی صادرات هر کالایی موافق هستیم، اما در رابطه با میزان آن مطابق با تولید و نیاز کشور باید دولت تصمیم بگیرد.

کاظم نژاد با اشاره به مزیت های موافقت‌نامه اوراسیا گفت: موافقت نامه ایران و اوراسیا یک مزیت برای ما به شمار می‌رود چرا که طی سه سال آینده ظرفیت صادرات حداقل ۲ میلیارد دلاری در حوزه کشاورزی به این اتحادیه وجود دارد ضمن آن که در شرایط فعلی ظرفیت صادرات به اوراسیا رقمی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید