Iranian Agriculture News Agency

پور‌ابراهیمی تصریح کرد:

نیازمند توسعه ابزارهای مالی در حوزه کشاورزی هستیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:در بخش تولید کشورمان نیازمند بازنگری در روش ها هستیم که راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی محصولات کشاورزی در بورس در بهبود فرآیندها اثر گذار خواهد بود.

نیازمند توسعه ابزارهای مالی در حوزه کشاورزی هستیم

به گزارش خبرنگار ایانا، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم راه اندازی معاملات آتی پسته به لزوم توسعه ابزارهای مالی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در بخش تولید کشورمان نیازمند بازنگری در روش ها هستیم که راه اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده کالایی محصولات کشاورزی در بورس در بهبود فرآیندها اثر گذار خواهد بود.

وی به لزوم توسعه ابزارهای مالی به‌خصوص در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: معاملات قراردادهای آتی در دنیا به بهبود فعالیت‌ها در بخش‌های مختلف ازجمله تولید کمک می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه بورس کالا و ابزارهای معاملاتی آن می‌تواند، اساس استانداردسازی پسته و برند سازی آن در جهان را با ارتقای سطح کیفی محصول فراهم می‌کند، افزود: در سال‌های گذشته کشور در تولید و عرضه بسیاری از کالاها ازجمله پسته در بازارهای جهانی جایگاه بالایی داشتیم و متأسفانه فعالیت برخی دلالان سبب لطمه به محصول پسته شده و آثار منفی آن همچنان در صادرات شاهد هستیم.

وی بابیان اینکه حجم معاملات گواهی سپرده زعفران در سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان بود که در ۶ ماهه امسال به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: این مهم به‌واسطه وجود ظرفیت بازار سرمایه و بورس کالای ایران در بازار زعفران اتفاق افتاده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید