Iranian Agriculture News Agency

ورناصری خبر داد:

بهره‌گیری از ظرفیت تمام بنادر اصلی کشور برای واردات نهاده های دامی

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: نهاده های دامی در گذشته عمدتا وارد بندر امام خمینی (ره) می شد اما تغییراتی را ایجاد کرده ایم که در این زمینه از تمام بنادر اصلی کشور استفاده کنیم.

بهره‌گیری از ظرفیت تمام بنادر اصلی کشور برای واردات نهاده های دامی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به چابهار، حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در نشست خبری در حاشیه بازدید از ورود و تخلیه محموله نهاده های دامی جو به کشور اظهار کرد: وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام تامین ذخایر استراتژیک بوده و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی اقدامات بزرگی را در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در شرایط تحریم، که برخی کشورها سعی در سخت کردن شرایط برای کشور را دارند، هنر دولت و مجموعه بخش خصوصی این است که ابزار تاب‌آوری خود را در برابر این اقدامات بکار گیرد و اثرات تحریم را به حداقل برساند.

ورناصری یا تاکید بر این نکته که نهاده های دامی یک از تاثیرگذارترین موضوعات در کشور است، اذعان کرد:  این نهاده ها منجر به تولید حدود ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ، ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز، حدود 10 میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ می‌شود که تمامی این اقلام جزو کالاهای اساسی کشور است.

وی افزود: بنابراین تامین نهاده های دامی اهمیت فوق العاده ای برای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه شرایط تولید در کشور هم اکنون بسیار مطلوب است، خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر مرغ تولیدی درجه یک و دو را به صورت منجمد به ترتیب کیلویی ۱۲.۷۰۰ تومان و ۱۳ هزار تومان خریداری می کند.

وی افزود: هم اکنون در بحث مرغ و تخم مرغ به دلیل فراوانی تولید و بالا بودن قیمت تمام شده تولید آن نسبت به قیمت عرضه، مجبور به دخالت در بازار و جمع آوری محصول مازاد شده ایم.

ورناصری تصریح کرد: در حال حاضر آرامش و ثبات را در بازار نهاده های دامی از جمله کنجاله، ذرت و جو مشاهده می کنیم. همچنین در بحث تولیدات دامی که وابسته به نهاده ها بوده، شاهد فراوانی تولید هستیم.

وی افزود: نهاده های دامی در گذشته عمدتا وارد بندر امام خمینی (ره) می شد اما تغییراتی را ایجاد کرده ایم که در این زمینه از تمام بنادر اصلی کشور استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: در حال حاضر نیز بخشی از نهاده ها وارد بندر امام، بخشی وارد بندر عباس و بخشی نیز وارد چابهار شده که این محموله ها یا تخلیه شده اند یا در حال تخلیه هستند.

ورناصری با بیان اینکه واردات نهاده های دامی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: بخش خصوصی و دولتی در این زمینه فعال هستند و برای اینکه امکانات لازم برای تولید کنندگان فراهم باشد و بتوانند به راحتی تولید خود را ادامه بدهند واردات به اندازه نیاز انجام می‌شود.

وی در خصوص قیمت برخی نهاده های دامی مانند ذرت تاکید کرد: قیمت متوسط ذرت بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: واردات نهاده های دامی در کشور توسط بخش خصوصی و دولتی با توجه به شرایط تولید باید ادامه دار باشد و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید