Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

ایجاد «زنجیره ارزش» راهکار ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: راه نجات کشاورزی و ارتقای بهره وری و به صرفه و اقتصادی شدن تولیدات بخش کشاورزی این است که تولید از تامین مواد اولیه و نهاده ها تا شبکه توزیع در قالب زنجیره، بر مبنای تقاضا و برپایه تحقیقات علمی باشد.

ایجاد «زنجیره ارزش» راهکار ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی در آیین افتتاح همزمان و آغاز عملیات اجرایی 53 طرح بخش کشاورزی و 25 پروژه عشایری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حالی که سالانه حدود ١٧ هزار تن ماهی از دریای خزر صید می شود، هم اکنون ظرفیت تولید آبزیان و ماهیان سردآبی در چهارمحال بختیاری به تنهایی ٢٥ هزار تن است.

وی با اشاره به این که طی ٤٠ سال گذشته در سایر زیربخش های کشاورزی نیز وضعیت توسعه و ارتقای تولید به همین نسبت گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: همه این پیشرفت ها حاصل انقلاب اسلامی شکوهمند مردم ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که آرزوی دیرینه من برای بخش کشاورزی ایجاد زنجیره های ارزش در بخش کشاورزی بوده است، تصریح کرد: اگر محصول کشاورزی تولید شود اما به فرآوری، توزیع و تامین نهاده های محصول توجه نکنیم تولید اقتصادی نخواهد بود.

حجتی تاکید کرد: راه نجات کشاورزی و ارتقای بهره وری و به صرفه و اقتصادی شدن تولیدات بخش کشاورزی این است که تولید از تامین مواد اولیه و نهاده ها تا شبکه توزیع در قالب زنجیره، بر مبنای تقاضا و برپایه تحقیقات علمی باشد.

وی، اقدامات انجام شده برای راه اندازی طرح فرآوری و بسته بندی فرآورده های آبزیان را به عنوان زنجیره تولید آبزیان قابل تقدیر دانست و اظهار امیدواری کرد توفیق این را داشته باشیم که در خدمت این گونه ها مجموعه ها و تولیدکنندگان بخش کشاورزی باشیم.

حجتی گفت: باید همیشه یادمان باشد و این را خوب بدانیم که در دنیای امروز  هیچ قدرت و کشوری به فکر مردمان کشور دیگری نیست و باید به توان خودمان اتکا کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید