Iranian Agriculture News Agency

چنگلوایی مطرح کرد:

لزوم توجه به تحقیقات کشاورزی در ارتقای تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ما باید به کارآمدی علم و تحقیقات کشاورزی در ارتقای تولید و حل مشکلات بخش اعتقاد داشته باشیم.

لزوم توجه به تحقیقات کشاورزی در ارتقای تولید

به گزارش خبرنگار ایانا، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی سال ۹۸_ ۹۹ که به نمایندگی از روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها سخن می گفت، اظهار کرد: با حمایت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی شاهد توفیقات و موفقیت های چشمگیری در عرصه تولید بودیم. کل تولیدات ما از سال ۹۲ تا ۹۷، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: باید اهداف ترسیم شده در زمینه خود اتکایی محصولات و افزایش راندمان در افق 1400 برنامه ریزی شود و چالش ها و مشکلات را مدیریت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در رابطه با پیامدهای تغییر اقلیم اذعان داشت: تغییر اقلیم پیامدهای منفی دارد که مستقیم و غیر مستقیم در بخش تاثیر گذار است و باعث کاهش تولید و ظهور بیماری ها، آفات و علفهای هرز می شود. پایین بودن بهره‌وری، کمبود منابع مالی، سرعت کند توسعه ارقام جدید به ویژه در گندم و در مناطق گرم و مرطوب و همچنین نداشتن ذخیره بذری برای شرایط بحرانی از مشکلاتی است که به کشاورزی لطمه می زند.

وی افزود: علی رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته فاصله بین گندم کاران برتر ما با متوسطه جهانی نشان می دهد که هنوز در این صنعت جای کار بسیار داریم.  

چنگلوایی عنوان کرد: ما باید به کارآمدی علم و تحقیقات کشاورزی در ارتقای تولید و حل مشکلات بخش اعتقاد داشته باشیم. سرمایه گذاری در کشاورزی دیر بازده است اما نرخ بهره‌وری آن بالاست. تامین به موقع و کافی بذر کلزا و ارائه بسته حمایتی تشویقی برای کلزاکاران از دیگر مسئولیت های ما در بخش کشاورزی است .

وی افزود: با توجه به اهمیت آب حمایت از محصولات کشاورزی در استان های مختلف و اعمال سیستم های آبیاری نوین ضروری است. همچنین توسعه ناوگان مکانیزاسیون باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید