Iranian Agriculture News Agency

شجری اعلام کرد:

ارزآوری 6.4 میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات بخش کشاورزی و غذا در سال گذشته، 6.4 میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

ارزآوری 6.4 میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی

شاهرخ شجری مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا بابیان اینکه روند افزایشی صادرات بخش کشاورزی از سال 92 و با شروع به کار دولت تدبیر و امید آغاز شده است، گفت: با افزایش تولید، رشد صادرات و کاهش واردات، تراز تجاری بخش کشاورزی و غذای کشور از منفی 8.1 میلیارد دلار در سال 92 با کاهش 3.8 میلیارد دلاری به منفی 4.3 میلیارد  دلار در سال 97 بهبود یافته است.

وی با اشاره به این که در سال 92، چهار میلیون و 110 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 5 میلیارد و 351 میلیون دلار از کشور صادر شده است، تصریح کرد: در سال 97، صادرات شش میلیون و 941 هزار تن محصولات بخش کشاورزی و غذای کشور،  6 میلیارد و 400 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

شجری بابیان اینکه سال گذشته در محصولات باغی سال خوبی برای محصول پسته نبوده است، گفت: به دلیل کاهش تولید پسته، فقط 42.7 هزار تن به ارزش 420 میلیون دلار این محصول صادرشده است. البته پیش‌بینی می‌شود امسال سال خوبی برای صادرات پسته خواهد بود و صادرات 120 هزار تنی سال‌های گذشته تکرار خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه سال 98 سال خوبی برای محصولات باغی باشد، تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی می شود با توجه به تولید سیب‌درختی ، باید برای 700 تا 800 تن مازاد تولید 4 میلیون تنی این محصول برنامه‌ریزی صادراتی انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید