Iranian Agriculture News Agency

در مجمع نمایندگان استان یزد مطرح شد:

توسعه «گلخانه ها» و «نژادهای دام پر بازده» از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد گلخانه ها و توسعه کشت گیاهان دارویی، مهمترین اولویت این وزارتخانه است.

توسعه «گلخانه ها» و «نژادهای دام پر بازده» از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی که در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان یزد با مسئولان جهاد کشاورزی سخن می گفت، راه اندازی گلخانه‌ها و توسعه کشت گیاهان دارویی را مهمترین اولویت این وزارتخانه در بخش کشاورزی دانست و افزود: تلاش کرده ایم با اقدامات و برنامه ریزی‌های انجام شده صدور مجوز‌های لازم، در کمترین زمان ممکن و با سهولت انجام شود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، یزد را یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی و بخصوص گلخانه‌ها و گیاهان دارویی عنوان کرد و گفت: این استان می تواند با ظرفیت بالا و توانمندی و تخصص کشاورزان سخت کوش یزدی جایگاه برتر کشور را کسب کند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست با اشاره به اینکه پرورش صنعتی بز بخصوص نژاد‌های پر بازده از اولویت‌های این وزارتخانه در حوزه دام است، گفت: توسعه نژاد‌های پُرمحصول بز می تواند هم اشتغال زا، هم درآمد زا و هم متناسب با توسعه مشاغل کم آب خواه باشد.

رضایی افزود: هیچ محدودیتی برای تامین ارز واردات نژاد‌های اصیل بز نداریم و همه کسانی که شرایط لازم برای این کار را دارند، می توانند برای واردات این نژاد‌ها و تکثیر و اصلاح آن اقدام کنند.

بررسی زمینه‌های توسعه بخش کشاورزی، بررسی وضعیت و نحوه اعطای تسهیلات به بخش کشاورزی، بررسی فعالیت‌های نظام صنفی کشاورزی برای صدور مجوز‌های لازم و بررسی زمینه‌های توسعه بخش کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی استان یزد از مهمترین مباحث نشست امروز مجمع نمایندگان استان یزد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید