Iranian Agriculture News Agency

حجتی:

توسعه زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: توسعه زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی جزو سیاست های مورد تاکید و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

توسعه زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی در شهرستان مرند، به ظرفیت های طبیعی و خلقت های خداوند اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها در عین همراهی با طبیعت و در شاخه های مختلف اندازه و حد ندارد.

وی تاکید کرد: استفاده صحیح و بهره ور از منابع آب و خاک هم برای حفظ طبیعت و هم بهره برداری مناسب، یک ضرورت است.

ححتی بهره گیری از ظرفیت و توانمند نیروی انسانی جامعه را لازم دانست و تصریح کرد: ایران همیشه ملتی ثروتمند و قوی و به پشتوانه ابتکارات و استفاده بهینه از منابع، متکی به خود بوده است.

وی با بیان این که کشاورزی و دامداری موفق فقط از مزرعه شروع و در مزرعه تمام نمی شود، اذعات کرد: کشاورزی در زیربخش های مختلف اعم از تامین و تجهیز مواد اولیه تولید، سردخانه، فرآوری، بازاریابی، بازاررسانی  و عرضه تا سفره یک زنجیره است.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که همه زنجیره تولیدات کشاورزی باید در یک منطقه و کنار هم ایجاد و عملیاتی شود، تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی جزو سیاست های مورد تاکید و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

حجتی گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت ها و مزیت های نسبی قابل توجهی دارد و در طول تاریخ از استان های سرآمد تولید محصولات زراعی و باغی بوده است و در زیربخش های دیگر بخش کشاورزی هم در سال های اخیر توفیقات زیادی در استان داشته ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید