Iranian Agriculture News Agency

در دیدار وزرای کشاورزی دو کشور مطرح شد؛

کارگروه مشترک همکاری های ایران و مغولستان تشکیل می شود

وزرای کشاورزی ایران و مغولستان ضمن تاکید بر ظرفیت های دو کشور برای توسعه مناسبات دو جانبه، موافقت خود را برای تشکیل کارگروه مشترک در سطح عالی برای تعیین و ترسیم نقشه راه همکاری های کاربردی دو جانبه اعلام کردند.

کارگروه مشترک همکاری های ایران و مغولستان تشکیل می شود

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران با «چولتمن اولان» وزیر غذا، کشاورزی و صنایع سبک مغولستان در اولان باتور پایتخت این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدار اراده سیاسی سران دو کشور و افزایش تبادل هیات های رسمی میان دو کشور به منزله زمینه سازی مهم برای ارتقاء مناسبات دوجانبه ارزیابی و بر تداوم و افزایش آن تاکید کردند.

در این ملاقات وزرای کشاورزی دو کشور همچنین در خصوص توسعه مناسبات دوجانبه با محوریت تجارت و افزایش صادرات متقابل در زمینه کشاورزی به تبادل نظر پرداختند.

در پایان این ملاقات روسای سازمان های دامپزشکی دو کشور نیز سند همکاری های دوجانبه در زمینه الزامات بین المللی بهداشت دامی میان دو کشور را امضا کردند که گامی مهم برای توسعه همکاری های دوجانبه در این زمینه است.

وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به مغولستان، علاوه بر دو معاون وی، «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین و سفیر اکرودیته ایران در مغولستان همراهی می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ایران پیش از این نیز در دی ماه سال ۱۳۹۴ به مغولستان سفر کرده بود مغولستان با پنج میلیون متر مربع وسعت و سه میلیون جمعیت، دارای ۷۰ میلیون دام است.

از سال ۲۰۱۲ میلادی که رئیس جمهوری مغولستان به ایران سفر کرد، اراده قوی برای توسعه روابط بین دو کشور ایجاد شده است.

امسال چهل و هشتمین سال برقراری رابطه دوستانه میان ایران و مغولستان است.

قرار است وزیر جهاد کشاورزی بعد از مغولستان به چین سفر کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید