Iranian Agriculture News Agency

رسولی:

شرکت‌های پتروشیمی کود اوره را با قیمت مصوب عرضه کنند

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود مذکور با قیمت‌های مصوب به بخش کشاورزی خودداری کرده اند.

شرکت‌های پتروشیمی کود اوره را با قیمت مصوب عرضه کنند

به گزارش ایانا، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار کرد: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای تیرماه سال جاری از تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت به بخش کشاورزی خودداری کرده و اعلام کرده اند کود اوره را صرفاً براساس قیمت‌های بورس کالا به بخش کشاورزی تحویل خواهند داد.

وی افزود: اجرایی شدن این موضوع منجر به افزایش سه برابری قیمت فروش کود اوره تحویلی به کشاورزان  خواهد شد.

رسولی تصریح کرد: موضوع لزوم تحویل کود اوره با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی در جلسه مورخ 10/4/1398 کمیسیون اقتصادی دولت و همچنین در جلسه هیأت دولت در تاریخ 12/4/1398 مورد تأکید قرار گرفته است که شرکت‌های پتروشیمی نسبت به موارد مذکور تمکین نمی کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و افزایش معنادار تقاضا برای کودهای کشاورزی به ویژه کود اوره،  عدم تحویل این نهاده استراتژیک، تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان را به ویژه در مناطق سیلزده با مشکل جدی مواجه کرده است که باید هر چه سریعتر چاره‌اندیشی شده و با قید فوریت فرایند تأمین و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی با قیمت‌های مصوب دولت توسط شرکت‌های پتروشیمی از سرگرفته شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید