Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت تسهیل صدور مجوزها برای رونق تولید

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای حمایت از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی و رونق تولید، لازم است روند صدور مجوزها و استعلام ها تسریع و تسهیل شود.

ضرورت تسهیل صدور مجوزها برای رونق تولید

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس محمود حجتی در ادامه سفر خود به استان همدان در مراسم افتتاح سردخانه، سورتینگ و بسته بندی 15 هزار تنی سیب زمینی در شهرستان رزن، اظهار کرد: باید با ایجاد زنجیره های تولید اعم جمع آوری، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی، ضمن ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان، فاصله قیمت تولید تا مصرف محصولات کشاورزی کم و کوتاهتر شود.

وی، توسعه سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و سردخانه ها را کمک بزرگی به کشاورزان به خصوص در فصل تولید و برداشت محصول دانست و خاطرنشان کرد: در سال ٩٢ ظرفیت سردخانه درکشور ٢ میلیون بود اما با اقدامات انجام شده هم اکنون این ظرفیت به ٥ میلیون تن رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایجاد صنایع تبدیلی، سردخانه ها، انبارهای محصول و تجهیزات و هرگونه فعالیت و ساخت و ساز در راستای افزایش راندمان و ارتقای تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی و ایجاد پایداری تولید در بخش کشاورزی تغییرکاربری اراضی کشاورزی محسوب نمی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید