Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی:

سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد تومانی در صنعت طیور

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: بخش طیور کشور با سرمایه‌گذاری 11هزار میلیارد تومانی نیاز به حمایت بالایی دارد

سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد تومانی در صنعت طیور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایانا، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در پنجمین همایش بین المللی فیداکسپو اظهار کرد: ساختار ترازنامه ای واحدهای خوراک دام باید در حال حاضر زیان انباشته بالایی داشته باشد، سرانه اشتغال در این صنعت نشان از بالا بودن دستمزد دارد و وضعیت این صنعت پایدار نیست.

وی افزود: بخش طیور با ۴۰ درصد ظرفیت کار می کند که در مقابل ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نشان می دهد این صنعت تعادل نداشته و نیاز به حمایت بالایی دارد. هرچه سرمایه در گردش بیشتری داشته باشیم می تواند سود تولید را افزایش دهد.

شیرزاد در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تا به حال این شناسه ها ما را به فکر نینداخته باید در شرایط امروزی به آن توجه کنیم. در بستری که فعالیت می‌شود ریسک بالایی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور تاکید کرد: استانداردهای ترازنامه ما از منظر حسابرسی این صنعت را پشتیبانی نمی کند بنابراین مکانیزمی برای پوشش ریسک این صنعت باید فراهم شود.

وی افزود:  پایداری دراز مدت این صنعت با ریسک فراوانی همراه خواهد بود. باید قیمت تمام شده را تا جای ممکن کاهش دهیم اما در طرف دیگر هم سرکوب قیمت به کارخانجات فشار وارد می کند و ما در حال جنگ با این فضا هستیم.

شیرزاد تاکید کرد: ما باید به فکر مکانیزم های حمایتی بیشتر برای این صنعت باشیم. همه کشورها ارزش سهام اعضای خود را با کشورهای دیگر به اشتراک می‌گذارند اما ما در ایران در این زمینه هم مغفول هستیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید