Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد:

رونق تولید محصولات کشاورزی با واقعی کردن قیمت ها

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: اگر نرخ خرید محصولات کشاورزان، تکافوی هزینه ها و نیازهای آنها را بکند، در کشت سال آینده تاثیر می گذارد و موجب خودکفایی در تمام زمینه ها می شود.

رونق تولید محصولات کشاورزی با واقعی کردن قیمت ها

نورمحمد تربتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایانا با اشاره به زمینه های بروز قاچاق محصولات کشاورزی و دامی، اظهار کرد: مهم ترین دلیلی که باعث قاچاق محصولات کشاورزی و دامی می شود، بحث تفاوت قیمت ها است.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من، برای جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی باید از کنترل قیمت آنها اجتناب شود. حال ممکن است یکسال قیمت این محصولات زیادتر شود اما در مقابل، سال هایی هم بوده که کشاورزان از این نظر ضررهای زیادی کرده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، خاطرنشان کرد: ما باید محصولات کشاورزی را به نرخ واقعی از کشاورزان خریداری کنیم یا آنها را آزاد بگذاریم که محصول خود را به نرخ واقعی در بازار بفروشند. این امر باعث تحقق رونق تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم هست، خواهد شد.

تربتی نژاد افزود: اگر نرخ خرید محصولات کشاورزان، خوب و مناسب باشد و تکافوی هزینه ها و نیازهای آنها را بکند، در کشت سال آینده تاثیر می گذارد و موجب خودکفایی در تمام زمینه ها می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر، نگرانی از بابت قاچاق کدام محصولات بیشتر است، گفت: چنانچه قیمت همه محصولات استراتژیک یا اساسی که در کشور تولید می شود، واقعی نباشد، بیم آن می رود که با مشکلاتی مواجه شوند. به همین دلیل خواسته ما این است که محصولات به قیمت واقعی از کشاورزان خریداری شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید