Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

افزایش 10 برابری پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در کشور

آغاز اجرای پایلوت توزیع کارت سوخت در ۳ استان

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: پلاک گذاری به معنی هویت دهی به ماشین آلات و کشاورزان کشور است که این افراد صاحب سند رسمی و پلاک راهنمایی و رانندگی شده اند و سرمایه آنها مشخص شده و هویت پیدا کرده است.

افزایش 10 برابری پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در کشور

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در خصوص پلاک گذاری ماشین های کشاورزی اظهار کرد: در این سال ها در حوزه پلاک گذاری ماشین های کشاورزی اتفاقات بسیار بزرگی رقم خورده است. در یک بازه زمانی از سال 81 تا 92 حدود 20 هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور پلاک شد اما طی این 5 سال به 221 هزار دستگاه رسیده است که 10 برابر افزایش داشته است.

وی افزود: پلاک گذاری به معنی هویت دهی به ماشین آلات کشاورزان کشور است و این افراد صاحب سند رسمی و پلاک راهنمایی و رانندگی شده اند و سرمایه آنها مشخص شده و هویت پیدا کرده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با تجهیز ماشین آلات کشاورزی به کارت سوخت تشریح کرد: ما در سه استان کشور به صورت پایلوت کارت سوخت را عملیاتی خواهیم کرد که این سه استان سمنان، تهران و کهکیلویه و بویر احمد هستند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که شأن کشاورزان در زمان دریافت سوخت رعایت شود. می خواهیم راننده ماشین های کشاورزی هم مانند دیگر رانندگان کارت سوخت داشته باشد و در این کارت، سوخت ذخیره شود، بتواند مدیریت کند تا سهمیه‌اش از بین نرود.

عباسی تشریح کرد: ما بحث پرداخت سوخت از طریق کارت سوخت را با شارژ کردن سوخت بر روی یکی از کارت های بانکی متقاضی دریافت سوخت انجام خواهیم داد. مسئولان حوزه راهور و سوخت کشور و همچنین در حوزه سیستم های نظارتی به ما کمک کردند تا این پروژه عملیاتی شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم به تمامی تراکتورها و کمباین های کشور بر اساس کارت سوخت و پلاک، سوخت تحویل دهیم و این پروسه را از این طریق مدیریت کنیم. این پایلوت ها از تیرماه جاری اجرا می شود و امیدواریم این امکان سنجی نتیجه خوبی داشته باشد تا ما بتوانیم این کار را به تمام تراکتورها و کمباین های پلاک شده در بخش تعمیم دهیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به نیاز بخش مکانیزاسیون به ارز مبادله ای تصریح کرد: ما امیدواریم ارز مبادله ای برای آن بخش از ماشین آلات کشاورزی که در داخل تولید نمی شود و در تولید محصولات اساسی مانند برنج دخالت دارد، کماکان ادامه پیدا کند.

وی افزود: با حمایت های وزیر جهاد کشاورزی سال گذشته علی رغم تمام محدودیت های ارزی به حوزه ماشین های زراعت برنج ارز تخصیص داده شد و در حوزه ماشین های شیردوش و تولید جوجه از سهم ارز دولتی استفاده شد. رقم ارز مورد نیاز چشم گیر نیست اما در شرایط تحریم؛ پرداخت ارز به ماشین آلات کشاورزی بسیار در تولید محصولات اساسی اثرگذار است.

عباسی ابراز امیدواری کرد: ما در مجموع شرایط خوبی را در کشور داریم و اگر بتوانیم با همین روند پیش برویم  و بانک کشاورزی هم همکاری خود را با ما ادامه دهد می توانیم سرمایه گذاری خوبی را در این بخش داشته باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید