Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اعطای نشان سلامت به محصولات کشاورزی/ رشد ۷۰۰ درصدی صدور سند در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به محصولات کشاورزی تولیدکنندگان ایرانی نشان سلامت اعطا می شود.

اعطای نشان سلامت به محصولات کشاورزی/ رشد ۷۰۰ درصدی صدور سند در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز، نخستین نمایشگاه جامع کشاورزی و نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های دامی با همت بخش خصوصی و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی افتتاح شد.

در این مراسم، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی حمایت از نمایشگاه های کشاورزی است. 

وی ادامه داد: قانون تمرکز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد تا این نمایشگاه ها بتوانند مطلوب‌تر در کشور و در سطح بین‌المللی برگزار شوند.

ساداتی نژاد با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تولید در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش در تمام حوزه های کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات رقم خورده است. 

وی ابراز امیدواری کرد: در فصل زراعی پیش رو بهتر از سال گذشته رشد تولید داشته باشیم. 

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه کشت قراردادی در کشور عنوان کرد: در تولید قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار گذشته ایم و امیدواریم سال آینده با قدرت بیشتر کشاورزی قراردادی را اجرا کنیم. 

وی تصریح کرد: در صدور سند رشد ۷۰۰ درصدی داشته ایم، قبل از شروع دولت میزان صدور سند۴ درصد بود و امروز به ۱۵ درصد رسیده است، باید تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع تداخلات را به اتمام برسانیم و تا پایان دولت تمام اراضی کشاورزی سند دار شوند تا هویت به کشاورز ایرانی بازگردد.

ساداتی نژاد در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی عنوان کرد: قرارگاه دیپلماسی را برای صادرات محصولات کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی کرده ایم، تلاش میکنیم مشکلات حوزه صادرات را برطرف کنیم، موانع صادراتی با کشورهای همسایه و چین در حال برطرف شدن است.

مقام عالی وزارت با اشاره به رشد ۴۵ درصدی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: پیش از شروع دولت ۴ هزار میلیارد تومان از بند الف تبصره ۱۸ برای حوزه کشاورزی هزینه شده بود اما تنها در سال اول دولت سیزدهم ۵ هزار میلیارد تومان برای این بخش هزینه شد.

وی افزود: از سرمایه‌گذاران بخش صنعت برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دعوت می کنم. 

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه دغدغه کشاورزان تولید محصول با کیفیت است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی ماموریت دارد تا غذای سالم، با کیفیت، ارزان و با منشاء داخلی را تامین کند لذا در حوزه سلامت یکی از دغدغه های ما کیفیت سموم و کود است. 

وی با اشاره به اعطای نشان سلامت به محصولات ایرانی افزود: تولیدکنندگان می توانند از این نشان برای محصولات خود استفاده کنند، در حوزه برنج به دستاورد بزرگی رسیده ایم که رقم برنج جدید بدون نیاز به کود شیمیایی کشت می شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این نمایشگاه محلی برای تبادل بیشتر و به نمایش گذاشتن محصولات دانش بنیان است که اعمیت بالایی دارد. 

وی در رابطه قانون امنیت غذایی و بند ت تبصره ۸ گفت: این دو مهم نیارمند تصویب مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم هر چه زودتر مصوب شود.

ساداتی نژاد در پایان عنوان کرد: به دنبال واگذاری امور به اتحادیه ها هستیم و کار را با واگذاری تنظیم بازار مرغ شروع کرده ایم، امیدواریم اتحادیه ها بتوانند با قدرت عرصه تولید و توزیع را به پیش ببرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید