Iranian Agriculture News Agency

گیل‌آبادی خبر داد:

تولید بیش از 95درصد کودهای کشاورزی در داخل کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد کودهای کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود.

تولید بیش از 95درصد کودهای کشاورزی در داخل کشور

 به گزارش خبرنگار ایانا، مسعود گیل آبادی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم در نشست خبری صبح  امروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری "نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی" گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه حمایت همه جانبه انجام داده و شرکت های وابسته به این وزارتخانه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه بیش از ۳۲۰ شرکت داخلی و خارجی بوده است، افزود: با توجه به آن که جای خالی برگزاری نمایشگاه جامع کشاورزی در کشور به شدت احساس می‌شده، برپایی نمایشگاهی با این وسعت با استقبال شرکتهای داخلی و خارجی صورت گرفته میتواند گامی بلند برای برپایی نمایشگاه جامع کشاورزی در سالهای آینده باشد.

 به گفته گیل‌آبادی، این  نمایشگاه می‌توانند نقش موثری را در صادرات محصولات کشاورزی در سال‌های آینده ایفا کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه حضور تمام شرکت های مهم و تاثیر گذار در تولید، تامین و تدارک نهاده های کشاورزی است، یادآور شد: دو شرکت خارجی از کشور هند و چین نیز در این نمایشگاه نیز حضور دارند.

گیل‌آبادی  با بیان اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه تجمیع حداکثری به منظور کاهش هزینه ها برای فعالان اقتصادی حوزه کشاورزی است، گفت: برپایی این نمایشگاه می‌تواند گامی موثر در راستای تقویت تولید در داخل کشور باشد و مانع از خروج ارز برای واردات این محصول را رقم بزند.

وی با اشاره به محدودیت چهار ساله در صادرات در حوزه سموم و آفت‌کش ها، گفت: در ۴ ماه گذشته با موافقت وزارت جهاد کشاورزی صادرات این محصول مجددا آغاز و در این مدت بیش از ۱۳۰۰ تن آفت کش صادر شده که از ارزآوری موثری را داشته است .

به گفته وی، 9 هزار نفر به صورت مستقیم در این حوزه فعال هستند.

وی با اشاره به کیفیت محصولات تولیدی در کشور، افزود:  از نظر کیفیت استاندارد فائو را داریم و تمام آفت‌کش‌ها باید بر این اساس تولید شوند.

گیل‌آبادی ادامه داد: صادرات چندماهه 1300تن آفت کش نشان دهنده کیفیت تولیدی این محصول در کشور است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم تصریح کرد:  بیش از ۹۵ درصد کودهای کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود.

 وی با بیان اینکه بر اساس سیاست های انجام شده مصرف سموم کم خطر از سیاست‌های این اتحادیه است، یادآور شد: در حال حاضر ۴۳۶ قلم سم در کشور ثبت شده که ۲۱۵ قلم در حال مصرف بوده  که کمتر از ۱۰ درصد آنها پر خطر است.

 به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع تولیدکنندگان سموم، کودهای ارگانیک نیز در کشور تولید می شود.

 

گفتنی است " نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های دامی" با شعار" گامی به سوی نمایشگاه جامع کشاورزی" از 19 تا 22 دی ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن های  5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 31، 47، 35 از ساعت 9 تا 15 با حضور 320شرکت داخلی و خارجی برگزار میشود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید