Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد در جمع تشکل‌های استان خوزستان:

الگوی کشت با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی سبب انگیزه برای تغییر ریل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی انگیزه برای تغییر ریل در الگوی کشت را عملیاتی کند.

 الگوی کشت با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی سبب انگیزه برای تغییر ریل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست ستادی با تشکل‌ها و اتحادیه های استان خوزستان، گفت:  بزرگترین حامیان بخش کشاورزی خود کشاورزان و تشکلهای این بخش هستند و ما نباید از آنها غافل شویم.

 وی با اشاره به اینکه محیط کشاورزی بزرگترین محیط یادگیرنده است، افزود: باید تلاش شود تا در استان ها از ظرفیت تشکل و اتحادیه‌ها با برگزاری جلسات منظم استفاده شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه الگوی کشت با ابلاغ و دستور وزیر و رئوسای سازمانها و شهرستان ها عملیاتی نخواهد شد، تصریح کرد: خصوصی ترین بخش ایران کشاورزی بوده و این مهم نیازمند داشتن برنامه و اهتمام ورزیدن به آن است.

 وی با بیان اینکه الگوی کشت برای ما اهمیت زیادی دارد، یادآور شد: اجرای الگوی کشت در خوزستان حائز اهمیت است و می توانیم استان خوزستان را به سایر استانها به عنوان مرجع اجرای الگوی کشت معرفی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی  با تاکید بر حضور استانداری خوزستان در الگوی کشت، یادآور شد: اگر استانداری خوزستان در الگوی کشت نباشد این طرح اجرایی نمی شود؛ البته وزارت جهاد به این مهم  کمک می کند.

 وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی درصدد است تا با سیاست‌های قیمتی و غیرقیمتی انگیزه برای تغییر ریل را عملیاتی کند، گفت: در این راستا کشت‎آب بر به کشت کم‌آب بر و کشت غیر اقتصادی به کشت اقتصادی  تبدیل میشود.

وی با اشاره به الزامات سیاست‌های قیمتی، یارانه ای و غیر قیمتی، یادآور شد: و بخشودگی برق ها، آب ها و اختصاص یارانه تنها به کشاورزانی که الگوی کشور را رعایت میکنند اختصاص مییابد.

وزیر جهاد کشاورزی  یادآور شد:  ما با ظرفیت ها به اجرای الگوی کشت کمک میکنیم و کشاورزی قراردادی در راستای الگوی کشت عملیاتی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید