Iranian Agriculture News Agency

راد خبر داد:

۶۵۹ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات کلزاکاران واریز شد/ پرداخت ۱۰۰ درصدی پول خرید تضمینی کلزا

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از واریز مبلغ ۶۵۹ میلیارد تومان کل باقی‌مانده مطالبات کلزاکاران کشور خبر داد و گفت: به این ترتیب، ۱۰۰ درصد پول خرید تضمینی دانه‌ روغتی کلزا به کشاورزان پرداخت شد.

۶۵۹ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات کلزاکاران واریز شد/ پرداخت ۱۰۰ درصدی پول خرید تضمینی کلزا
به گزارش ایانا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدا)، سید سعید راد با اعلام این که از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰۰ هزار تن کلزا به ارزش کلی دو هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است، افزود: با پرداخت مابقی مطالبات کلزاکاران، حساب این عزیزان به صورت کامل تسویه شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا از هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان به ۲۳۵۰۰ تومان، اظهار کرد: با این وجود، مابه‌التفاوت ۸۵۰۰ تومانی قیمت جدید کلزا نسبت به قیمت قبلی این محصول، به حساب کشاورزانی که محصول خود را به این شرکت تحویل داده بودند، به صورت تمام و کمال واریز شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این که افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله گندم و کلزا در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از تولید داخلی به اجرا درآمده است، خاطرنشان کرد: رهاورد این اقدام، کمک به تأمین امنیت پایدار غذایی کشور از طریق ترغیب و تشویق کشاورزان به کشت این محصولات است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید