Iranian Agriculture News Agency

"حمیدی فرد" در جمع خبرنگاران:

کاهش ضایعات کشاورزی با نوسازی ناوگان کمباین کشور

مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران گفت: استفاده از کمباین های جدید باعث کاهش ریزش محصول مانند گندم می شود.

کاهش ضایعات کشاورزی با نوسازی ناوگان کمباین کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، علی اصغر حمیدی فرد مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات و دانه های روغنی کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تفاهم نامه ای که امروز امضا شد، تولید 800 دستگاه کمباین است، استفاده از کمباین های جدید باعث کاهش ریزش محصول مانند گندم می شود و کمباین فرسوده حدود 880 هزار تن گندم را در سال تبدیل به ضایعات می کند که بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: برخی از کمباین ها حدود 13 سال عمر کرده اند و قطعات معیوب آنها تعویض می شود تا از هدر رفت محصول جلوگیری شود.

حمیدی فرد با بیان اینکه ما بر اساس نیاز کشور کمباین تولید می کنیم، افزود: ظرفیت تولید کمباین ما در سال یک هزار دستگاه است اما در چند سال اخیر با توجه به نیاز کشور میزان تولید کمباین ما متغیر بوده است و مشکلی در تامین کمباین وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت وزارت جهاد کشاورزی سرعت تولید محصولات جدید کمباین افزایش خواهد یافت و به سمت محصولات دانش بنیان مانند ضد تگرگ و ضد سرما پیش می رویم.

مدیر عامل شرکت کمباین سازی ایران عنوان کرد: این تفاهمنامه از یکم مهر امسال اجرا و تا اواخر شهریور سال آینده ادامه خواهد یافت.

✍️ مریم مهدوی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید