Iranian Agriculture News Agency

مقدسی خبر داد:

4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران موجود است

مردم دغدغه‌ای در زمینه کالاهای اساسی نداشته باشند

رئیس کل گمرک کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی شامل 25 قلم کالا از جمله گندم، جو و نهاده های دامی و... در بنادر ما موجود است.

4 میلیون تن کالای اساسی در بنادر ایران موجود است

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک کشور در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به دستورالعمل‌ها و سیاست‌ گذاری‌های انجام شده توسط دولت اظهار کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین شده و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

رئیس کل گمرک کشور تصریح کرد: در حال حاضر در بنادر ما حدود ۴ میلیون تن کالای اساسی موجود است که شامل 25 قلم کالای اساسی از جمله گندم، جو ، نهاده های دامی و... می‌شود.

وی افزود: تشریفات گمرکی مانند فرایند صدور مجوز، انجام امور آزمایشگاهی، استاندارد و قرنطینه برای این 4 میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر، در حال انجام است.

مقدسی ادامه داد: در حال حاضر حدود 400 هزار تن از این مقدار در اسکله‌ها در حال تخلیه و بارگیری هستند و علاوه بر آن حدود ۸۰۰ میلیون تن کالای اساسی در لنگرگاه است که به تدریج وارد اسکله خواهند شد.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در امر تامین کالاهای اساسی، گفت: دستگاه‌های مرتبط بسیجی‌وار در حال تلاش هستند و خوشبختانه کالاهای اساسی به وفور در دسترس مردم قرار می‌گیرد و نقصی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس کل گمرک کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای اروپایی، کشورهای منطقه و به نوعی تمام کشورها در تامین کالای اساسی با مشکل مواجه هستند، خاطرنشان کرد: در ایران خوشبختانه با تدابیر انجام شده در بحث تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت و اعتبارات اختصاص یافته، کلیه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور خریداری می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: در بحث تامین تجهیزات، مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی، قطعات یدکی و سایر ملزومات، طبق پیش‌بینی‌ها اقدامات لازم در جهت تامین آ‌ن‌ها انجام شده و در حال حاضر هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

حجم ویدیو: 9.77M | مدت زمان ویدیو: 00:02:38
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید