Iranian Agriculture News Agency

محراب تصریح کرد:

نظارت سیستمی و میدانی، دو رکن جدا نشدنی بازرسی در کشور

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با بیان اینکه دولت در قیمت‌گذاری‌ها نقشی ندارد، گفت: اعلام نرخ توسط تولیدکنندگان انجام می‌شود و پس از آن نرخ‌های اعلامی در سامانه بارگذاری می‌شود.

نظارت سیستمی و میدانی، دو رکن جدا نشدنی بازرسی در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، نشست وبیناری مدیران بازرسی بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با حضور دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و رئیس قرارگاه بازرسی و نظارت دفتر معاون اول ریاست جمهوری، مدیرکل دفتر وزارتی وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت برکالاهایی اساسی، و معاونین مرکز حراست و دفتر بازرسی در سالن نعمتی جم برگزار شد.

محراب دبیر ستاد تنظیم بازار کشور و رئیس قرارگاه بازرسی و نظارت دفتر معاون اول ریاست جمهوری در این جلسه با اشاره به تصمیم شجاعانه دولت در خصوص  اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها اظهار کرد: وزیر جهادکشاورزی در راستای پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی درخواست 20هزار میلیارد تومان اعتبار از دولت و مجلس داشته که از این میزان کمتر از 10 هزار میلیارد تومان بودجه به وزارت جهادکشاورزی اختصاص داده شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به درخواست‌ها مبنی بر عدم دخالت دولت در بخش تولید عنوان کرد: در حال حاضر دولت تنها در بخش دارو، نان و بنزین (حاملان انرژی) دخالت دارد، بنابراین انتظار می‌رود با نظارت و حمایت دولت از بخش خصوصی کشور به سمت خودکفایی حرکت کند.

محراب ادامه داد: خوشبختانه با کمک مردم و نهادهای نظارتی و همچنین اقدامات موثر وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت، پس از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت‌ها توسط دولت شاهد شرایط آرام در بازار بوده‌ایم.

رئیس قرارگاه بازرسی و نظارت خاطرنشان کرد: نظارت سیستمی و میدانی دو رکن جدا نشدنی هستند و در کنار هم باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه دولت در قیمت‌گذاری‌ها نقشی ندارد، گفت: اعلام نرخ توسط تولیدکنندگان انجام می‌شود و پس از آن نرخ‌های اعلامی در سامانه بارگذاری می‌شود.

محراب  عنوان کرد: کنترل بازار توسط بازرسین باید با توجه به نرخ های اعلام شده انجام شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۲ هزار قلم کالا در سامانه بارگزاری شده است، گفت: مسئله ثبات در قیمت ها از اهمیت بالایی برخوردار است، در همین راستا قیمت ها تا پانزدهم تیرماه در سامانه بارگذاری می‌شود و تا انتهای سال تغییر نمی‌کند مگر در موارد محدود که با تصمیم قرارگاه تنظیم بازار انجام می‌شود.

محراب با اشاره به لزوم نظارت و بازرسی در زنجیره تولید، تامین، پخش و مصرف عنوان کرد:  بازرسان باید از اول زنجیره که همان تولید است نظارت داشته باشند و به عادلانه کردن نرخ ها بپردازد که این نظارت از سمت مردم در قالب اعلام گزارشات در سامانه ۱۲۴ است.

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور در پایان بر اهمیت افکار عمومی تاکید کرد و از بازرسان خواست تا با قوی‌تر کردن نظارت بر کالاهای اساسی در جهت جلب اعتماد مردم و افکار عمومی گامی مثبت بردارند چرا که جلب رضایت مردم، عنایات الهی را در پی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید