Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌نژاد:

گمرک تا ورود کالا، ارزی به واردکننده نمی‌دهد

مبلغ ریالی واریزی نهاده‌ها در سامانه بازارگاه موجود است

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین زمانی بانک مرکزی به یک شرکت واردکننده ارز پرداخت می‌کند که کالای او وارد گمرک شده باشد و این مهم بر اساس مستندات پرداخت می‌شود؛ بنابراین این شرکت بخشی از نهاده‌ها را وارد کرده و بخش دیگر را وارد نکرده و ارزی به او پرداخت‌نشده و ریالش در حساب سامانه بازارگاه موجود است.

گمرک تا ورود کالا، ارزی به واردکننده نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه‌ی سفر به آذربایجان شرقی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در رسانه‌ها در خصوص تأمین نهاده‌ها، افزود: در بحث نهاده‌های دامی و تأمین آن، سامانه شفافی بانام بازارگاه در وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که نهاده‌ها بر روی این سامانه به خریداران عرضه و فروخته می‌شود.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های معاونت توسعه و بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی رصد بر روی سامانه بازارگاه و تأمین و رفتار شرکت‌ها است که یکی از شرکت‌های در تأمین دچار تأخیر است که این موضوع جدیدی نیست و ما درگذشته نیز این تأخیرها را داشته‌ایم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اجرای هدفمندی و مردمی سازی یارانه‌ها و نظام عادلانه توزیع در ابتدای سال، یادآور شد: دغدغه‌های زیادی در حوزه تولید وجود داشت و تلاشمان بر آن بوده که آرامش در حوزه تولیدکنندگان حاکم باشد،

وی بابیان اینکه یکی از تولیدکنندگان در تأمین نهاده دچار تأخیر شده است، افزود: بررسی‌هایی در این زمینه انجام و کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده که اگر تخلفاتی در این زمینه وجود دارد رسیدگی شود؛ از تمام دستگاه‌های نظارتی که در این زمینه کمک کردند تشکر کرده و از بررسی استقبال می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها، افزود: این موضوع ممکن است ذهن تولیدکنندگان را در شرایطی که به آرامش و پایداری در حوزه تولید نیاز دارد دچار تشویش کند؛ در این موضوع هیچ‌گونه فسادی رخ نداده و هیچ‌گونه اختلاس یارانتی نشده و هیچ ارزی نیز به آن شرکت داده نشده است.

به گفته وی، طبق ضوابط و قوانین زمانی بانک مرکزی به یک شرکت واردکننده ارز پرداخت می‌کند که کالای او وارد گمرک شده باشد و این مهم بر اساس مستندات پرداخت می‌شود؛ بنابراین این شرکت بخشی از نهاده‌ها را وارد کرده و بخش دیگر را وارد نکرده و ارزی به او پرداخت‌نشده و ریالش در حساب سامانه بازارگاه موجود است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌شده و به‌زودی با تمهیدی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام دادیم تأمین نهاده‌های این شرکت انجام می‌شود و با سرعت به دامداری‌ها و مرغداری‌ها حمل می‌شود؛ لذا هیچ نگرانی دامداران و مرغداران تولیدکننده ما نداشته باشند؛ این مسئله را حل می‌کنیم و عموماً درگذشته این تا خیرات در سامانه وجود داشته است؛ در این خصوص پیگیری‌هایی نیز برای رفع آن انجام می‌دهیم.

ساداتی نژاد د در پایان گفت: خواهشمندم تولیدکنندگان بدانند وزارت جهاد کشاورزی مثل همیشه حامی تولید است و از آن حمایت می‌کند؛ قطعاً در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند تا پایداری تولید به وجود بیاید و دغدغه‌ای در این زمینه نباشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید