Iranian Agriculture News Agency

تیموری مطرح کرد:

افزایش سرانه مصرف با تخصیص یارانه به لبنیات

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: اگر 75 هزار تومان از یارانه دهک‌های محروم جامعه از طریق کالا برگ به خرید شیر تخصیص داده شود میزان سرانه مصرف به 90 کیلو در سال می‌رسد.

افزایش سرانه مصرف با تخصیص یارانه به لبنیات

به گزارش خبرنگار ایانا، میراسلام تیموری رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: مبالغ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای افزایش ۴ قلم کالا بسیار مناسب است، اما واقعیت آن است که با اصلاح این ۴ قلم، قیمت کالا‌های دیگر هم افزایش یافته که براین اساس، خانوار‌ها به دنبال خرید محصولات ضروری هستند و از لبنیات برخلاف فواید آن برای سلامتی، غافل می‌شوند.

وی با تاکید بر مثبت بودن اقدام دولت برای تخصیص یارانه به مصرف کننده افزود: اگر 75 هزار تومان از یارانه دهک‌های محروم جامعه از طریق کالا برگ به خرید شیر تخصیص داده شود میزان سرانه مصرف به 90 کیلو در سال می‌رسد.

تیموری عنوان کرد: کاهش مصرف سرانه خانوار از دست صنایع خارج است، اما با اجرای برنامه پیشنهادی صنایع به دولت و مجلس، نه تنها جبران عقب افتادگی خواهیم داشت، بلکه سرانه دهک‌های پایین از حد استاندارد نیز فراتر می‌رود.

توزیع شیر در مدارس نیازمند فرهنگسازی است

حسین چمنی مشاور انجمن صنایع فرآورده های لبنی در نشست خبری امروز با بیان اینکه چالش مصرف شیر همواره در کشور مطرح بوده است، گفت: کاهش مصرف شیر در خانواده های ایرانی در دراز مدت اثر منفی بر هرم غذایی خواهد گذاشت و باعث بروز بیماری های بسیاری می شود، فرهنگسازی در این زمینه راه گشا خواهد بود.

وی کاهش مصرف شیر در 4 سال اخیر را حدود 40 درصد دانسته و افزود: تبعات کاهش مصرف شیر در گرسنگی سلولی غیر قابل جبران است.

چمنی تصریح کرد: مصرف شیر از مدارس باید آغاز شود و در عادت غذایی فرزندان گنجانده شود، از این‌رو طرح شیر مدارس باید به عنوان فرهنگ در مدارس جا بیفتد.

وی افزود: میانگین مصرف لبنیات در اتحادیه اروپا حدود 260 کیلوگرم در سال است و این در حالیست که سرانه مصرف در ایران کمتر 90 کیلوگرم است.

25 درصد از اشتغال بخش کشاورزی در گاوداری‌های کشور است

در ادامه این نشست‏، احمد مقدسی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، با بیان اینکه بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای حجم تولید شیر خام کاهش پیدا نکرده است، افزود: گزارشی از تعطیلی واحدی تولید بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اصلاح نژاد در گاوداری‌های کشور با قدرت دنبال می‌شود و 25 درصد از اشتغال در بخش کشاورزی در این حوزه است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید