Iranian Agriculture News Agency

ساداتی‌نژاد در سفر دولت به استان تهران خبر داد:

رفع عوارض صادراتی برخی از محصولات دامی

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، افزود: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ، مرغ، شیر خشک، خامه و چربی عوارض صادراتی این محصولات برداشته شده است.

رفع عوارض صادراتی برخی از محصولات دامی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  در جریان سفر استانی هیات دولت، صبح امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت قارچ ملارد، گفت: بخش کشاورزی منطقه شهریار و ملارد بسیار مستعد است و تلاش شد در مصوبات سفر  اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر بحران کمبود آب در کشور ابراز امیدواری کرد: در بخش های مختلف از جمله آبیاری نوین که استقبال مردمی در این منطقه کم بوده، با اعتبار گذاشته شده؛  بتوانیم در آینده در این منطقه گسترش سامانه‌های نوین آبیاری باشیم و در بحث انتقال آب بتوانیم به خوبی پیش برویم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که اعتبارات خوبی در حوزه های ریزگرد و آبخیزداری در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از مسائل دیگر در منطقه بحث رفع تداخلات اراضی کشاورزی  با منابع طبیعی در محدوده‌ های حاشیه ای و روستایی است و بنا شد هفته آینده تیم اختصاصی برای بررسی مسائل و مشکلات مربوط به مالکیت اراضی و رفع تداخلات در منطقه حضور یابد و این مساله را در اسرع وقت جاری سازی کند‌

وی با اشاره به ۲ قابلیت مهم این منطقه، افزود:  این شهر در بحث تولید قارچ دارای جایگاه ممتازی است و ما آمادگی لازم برای رشد و  اشتغال بیشتر آن را داریم و بهره وری و راندمان تولید محصول و فعالیت هایی که در این حوزه شروع شده قابل حمایت است.

نماینده ویژه رئیس جمهور افزود: صنعت طیور در این منطقه رشد خوبی داشته و تامین مناسبی برای این منطقه و شهر تهران را دارد؛ از آنجایی که بحث تامین نهاده های دامی آن ها در اولویت است، امیدوارم در هفته آینده برطرف شود.

ساداتی نژاد یادآور شد: تسهیلات مناسبی در صنعت طیور برای تامین نهاده های دامی که روی سامانه بازارگاه بارگذاری شده در نظر گرفته شده است، برای این که تولیدکنندگان بتوانند به راحتی نهاده های دامی مورد نظر خود را تامین کنند۵۰ درصد  نهاده در سامانه بازارگاه توسط بانک کشاورزی تامین مالی می شود.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با واردکنندگان نهاده های دامی، تصریح کرد:  با مذاکراتی که با واردکنندگان نهاده های دامی انجام شده، ۵۰ درصد به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود که تولیدکنندگان می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید مازاد احتمالی، گفت:  در بحث تولید مازاد احتمالی در تولید مرغ و تخم مرغ، شرکت پشتیبانی دام از این هفته  خرید را آغاز کرده است.

وی با بیان این که روزانه حدود یک هزار تن خرید مازاد مرغ وجود دارد، گفت: این محصول پس از خریدارای جهت ذخایر منجمد می‌شود؛ همچنین در تخم مرغ نیز ذخیره سازی آغاز شده و شرکت پشتیبانی دام خرید در این زمینه را انجام می‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار، افزود:  با توجه به مازاد تولید تخم مرغ، مرغ، شیر خشک، خامه و چربی عوارض صادراتی این محصولات برداشته شده است.

وی با تاکید بر اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و  حمایت از تولید کننده ها، تصریح کرد: با تمام توان در کنار  تولیدکنندگان هستیم که دغدغه‌ی از این بابت وجود نداشته باشد و امیدواریم پایداری استمرار تولید ادامه پیدا ‌کند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه های بهداشتی در چند هفته اخیراً یک بیمارستان 160 تختخوابی افتتاح شده اما با توجه به جمعیت این منطقه و توضیحاتی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،  فرماندار و امام جمعه ارایه دادند  ظرفیت های درمانی باید توسعه پیدا کند.

وی در پایان گفت: در بحث حاشیه نشینی نیز در بازدید انجام شده یک بخش آن مالکیتی است و بخش دیگری نیز به جهاد کشاورزی برمی گردد که کمک خواهیم کرد تا رفع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید