Iranian Agriculture News Agency

امرالهی:

کشف 36 مورد کالای کشاورزی قاچاق در سال‌جاری

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 36 مورد کالای قاچاق در سراسر کشور از ابتدای سال تا کنون از طریق بازرسی و نظارت نیروهای وزارت جهاد کشاورزی کشف شده است.

کشف 36 مورد کالای کشاورزی قاچاق در سال‌جاری

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: پرونده کالاهای قاچاق کشف شده را به مراجع ذی ربط ارجاع داده ایم.

مسعود امرالهی اظهار داشت: عمده این پرونده ها مربوط به کشف 30 تن روغن قاچاق در استان یزد و دو محموله 15 تنی روغن در استان تهران در هفته گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته نیز نزدیک به 16 تن کود شیمیایی اوره قاچاق نیز توسط بازرسان این دفتر کشف شد.

امرالهی همچنین به کشف 300 تن برنج احتکاری در شهر ری در روز یکشنبه این هفته اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: از دی ماه سال 1400 که این دفتر راه اندازی شده است تا 24 فروردین سال جاری نزدیک به 423 هزار و 401 مورد بازرسی کالاهای کشاورزی در سراسر کشور انجام شده که در پی آن 36 هزار و 880 پروند تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرده ایم.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: از این تعداد پرونده 4307 پرونده در مورد تخلفات مختلف صنف آرد، گندم و نانوایی از جمله گران فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه بوده است.

وی اظهار داشت: بازرسی ها و نظارت بر کالاهای کشاورزی و اساسی به صورت روزانه انجام می شود و بخشی از کشفیات و تشکیل پرونده های تخلف از طریق بررسی گزارش های مردمی  انجام می گیرد.

امرالهی با بیان این که تعداد نیروهای ناظر و بازرسی نسبت به حجم کار کم است، گفت: هوشمندسازی سیستم بازرسی و نظارت  و راه اندازی سامانه در دستور کار این دفتر قرار گرفته که امیدواریم بخشی از این کمبود را جبران کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید