Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

ایران می‌تواند به هاب غلات منطقه تبدیل شود

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تحولات بین‌المللی (با وجود بسترهای تأمین و تولید آرد در کشور) فرصتی است تا در زمینه‌ی غلات، ایران را به هاب غلات منطقه تبدیل و در زمینه‌ی تأمین آرد منطقه می‌توانیم وارد بازار منطقه و بین‌المللی شویم.

ایران می‌تواند به هاب غلات منطقه تبدیل شود

 به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجواد ساداتی نژاد در بازدید سرزده از شرکت بازرگانی دولتی ایران، ضمن تشکر از زحمات کارکنان این شرکت در بحث خرید تضمینی، تغییر تفکر و نگاه نو به مقوله کشاورزی را یکی از ضرورت‌های کشاورزی کشور دانست و گفت اگر این کار در سال‌های قبل انجام می‌شد به بهره‌وری مطلوب در تولید این محصول دست پیدا می‌کردیم.

 ساداتی نژاد با تأکید بر مقوله مشتری مداری افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران باید علاوه بر خرید تضمینی گندم مقوله مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهد و برای این کار ضرورت دارد تمام داده‌ها از تولیدکنندگان و کشاورزان در دسترس باشد که برای عملی شدن این کار باید منشوری تهیه و تمام کارها با برنامه انجام شود.

 او در بخش دیگری از سخنان خود، تحولات بین‌المللی را (با وجود بسترهای تأمین و تولید آرد در کشور) فرصتی دانست که در زمینه‌ی غلات، ایران را به هاب غلات منطقه تبدیل خواهد کرد و در زمینه‌ی تأمین آرد منطقه می‌توانیم وارد بازار منطقه و بین‌المللی شویم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران و ادارات کل غله استان‌ها در کنار مأموریت خرید و انجام کشاورزی قراردادی وظیفه مهم تنظیم بازار را دارند که در این زمینه باید با نظارت کامل بر بازار با همکاری واحدهای مربوطه و کنترل بر آن، نه تنها در زمینه توزیع، در زمینه تنظیم‌بازار نیز کمک کنند.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه در مناسبت‌های سالانه باید مراقب بود، افزود: برای این کار ضرورت دارد با پایش به‌موقع بازار، نیازها را پیش‌بینی و نسبت به توزیع کالاها بدون این که منتظر دستورات بالا دستی باشند این کار انجام دهند تا اتفاقی در زمینه این کالاها ایجاد نشود زیرا برگرداندن اتفاق به حالت قبل بسیار مشکل است.

او تاکید کرد: هماهنگی با سایر بخش‌ها برای توزیع مناسب کالاهای تنظیم بازاری در سطح استان‌ها انجام شود و با ظرفیتی که این شرکت‌ها دارند بهتر بتوانند نقش خود را در سفره مردم انجام دهند.

وزیر جهادکشاورزی تأمین، توزیع و تنظیم مناسب بازار را نیازمند پایش و برنامه‌ریزی مناسب دانست که این کار باید با آموزش نیروها انجام شود و در این زمینه اظهار کرد: من معتقدم که با توجه به نیروهای متخصصی که شرکت بازرگانی دولتی ایران در واحد ستادی و استانی دارد این کار به درستی انجام خواهد شد.

 ساداتی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره‌گیری از فناوری‌های هوشمند در شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد تا به دادهای واقعی از موجودی کالاها دست یابیم.

 او همچنین خواستار پرداخت به‌موقع پول کشاورزان و به ویژه گندمکاران شد و گفت: پرداخت به‌موقع پول گندمکاران با توجه به افزایش خوب قیمت خرید تضمینی در سالِ‌جاری حلاوت و شیرینی را برای کشاورزان دو چندان خواهد کرد.

وزیر جهادکشاورزی عنوان کرد: با توجه به تأمین منابع خرید رسالت شما باید پرداخت پول گندمکاران در کمترین زمان ممکن باشد که با این کار اتفاق خوبی برای کشاورزان رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید