Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد:

استان البرز شاخص کشاورزی دانش بنیان در کشور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان البرز شاخص کشاورزی دانش بنیان در کشور است.

استان البرز شاخص کشاورزی دانش بنیان در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نوزدهمین سفر استانی هیات دولت به استان البرز، در حاشیه ی جلسه شورای اداری شهرستان البرز در جمع خبرنگاران، گفت: در سفر به استان البرز از شهرستان نظرآباد بازدید داشتیم و این شهرستان قطب دامپروی و کشاورزی استان البرز است.

وی افزود: استان البرز استان کوچکی است اما به عنوان شاخص کشاورزی دانش بنیان کشورمان این استان را می شناسیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این استان در بسیاری از محصولات  رکورد‌دار عملکرد است، یادآور شد: در تولید گندم بالغ بر  ۱۳ تن در هکتار، عملکرد گندم در این منطقه ثبت شده است؛ لذا این استان از لحاظ دانش بنیانی ظرفیت دارد و بسیاری از مراکز ویژه تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی در این استان است.

ساداتی‌نژاد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در این استان وجود دارد لذا ظرفیت‌های بی‌نظیر استان البرز در حوزه کشاورزی در امسال  که سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»  توسط مقام معظم رهبری نامگداری شده برای ما یک منظقه و استانی دارای توجه خاص در سال ۱۴۰۱ است.

وزیر جهادکشاورزی با اشاره به مسائل کم آبی در این استان، تصریح کرد: مسایل کم آبی ما را رهنمون می کند تا  به سمت کشت های کم‌آب بر و کشت های گلخانه ای حرکت کنیم.

وی با تاکید بر نگاه خاص به زیرساخت های کشاورزی در این استان، یادآور شد: نگاه ویژه ای نیز به بخش دامپروری شده است؛ همچنین تلاش کرده ایم تا در بحث آبخیزداری و مبارزه با ریزگردها اعتبارات خوبی گذاشته شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در بحث باغبانی و صیانت از حوزه های آب و خاک نیز که مربوط به افزایش بهره وری است، در حوزه زه‌کشی و آبیاری های نوین است اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که امیدواریم مصوبه حدود 600میلیارد تومانی بخش کشاورزی از  اعتبارات سفر بتواند تحولی در این حوزه ایجاد می کند و دغدغه کشاورزان را کاهش دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید