Iranian Agriculture News Agency

مقدسی در گفتگو با ایانا:

حذف ارز ترجیحی تاثیری بر روند تولید ندارد

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی گاوداران ایران گفت: با حذف ارز 4200 تومانی تولید گوشت و شیر به هیچ عنوان کاهش پیدا نخواهد کرد و شاهد رشد در تولید خواهیم بود.

حذف ارز ترجیحی تاثیری بر روند تولید ندارد

سید احمد مقدسی رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی گاوداران ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با اصلاح نظام یارانه ای در کشور اظهار کرد: مسلما تصمیم برای حذف ارز 4200 تومانی بسیار خوب و عاقلانه است و باید کارشناسی شود تا کمترین ضربه را بخش تولید و مصرف کشور بزند.

وی افزود: حذف ارز 4200 تومانی باعث افزایش 5 برابری قیمت نهاده های دامی می شود.

مقدسی با بیان این که بزرگترین مشکل تولیدکننده تامین نقدینگی برای خرید نهاده دامی است، خاطرنشان کرد: از دولت می خواهیم از طریق شرکت پشتیبانی امور دام کشور، این نهاده ها را با مدت 3 ماهه به دامداران بدهند که بتوانیم شیر را تولید و به صنایع لبنی برسانیم.

وی ادامه داد: تولید شیر به اندازه کافی وجود دارد و ظرفیت های صادراتی خوبی هم در کشور داریم، نیازمند کمک دولت به تولیدکنندگان برای خرید نهاده ها با ارز نیمایی هستیم.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی گاوداران ایران تصریح کرد: با حذف ارز 4200 تومانی تولید گوشت و شیر به هیچ عنوان کاهش پیدا نخواهد کرد و شاهد رشد در تولید خواهیم بود.

مقدسی ادامه داد: با بررسی های انجام شده حدود 56 تا 58 درصد قیمت شیر و گوشت برای تولیدکننده افزایش پیدا می کند و دولت تصمیم دارد یارانه ارز 4200 تومانی را ازبخش تولید به بخش مصرف انتقال دهد.

وی تاکید کرد: با حذف ارز ترجیحی قیمت کالاها واقعی می شود و مابه تفاوت آن به صورت یارانه به مصرف کننده داده خواهد شد.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی گاوداران ایران عنوان کرد: در حال حاضر حدود 11.5 میلیون تن شیرخام و حدود یک میلیون تن گوشت قرمز در سال تولید می کنیم و 107 کیلو گرم سرانه مصرف شیر است و 10 درصد از تولید شیر به لبنیات تبدیل و صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید