Iranian Agriculture News Agency

از 28 دی‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه؛

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) برگزار می شود

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) از 28 دی‌ماه الی ۱ بهمن‌ماه 1400 به مدت ۴ روز از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در محل مجتمع نمایشگاهی گفتگو برگزار خواهد شد.

هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران (AGRICULTECH 2022) برگزار می شود

به گزارش ایانا، شعار نمایشگاه امسال برگرفته از شعار سال 1400 و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور «رونق کشاورزی، توسعه پایدار» انتخاب شده است.

این نمایشگاه‌ پس از هفت دوره برگزاری موفق و همچنین پس از یک سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، باهدف رونق بیشتر کشاورزی ایران و آشنایی چهار و نیم میلیون کشاورز با برترین و متنوع‌ترین نهاده‌های کشاورزی (سم، کود و بذر) برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه کالاهای مورد استفاده در کشاورزی، در عین تبادل اطلاعات، آموزش، انتخاب و کاربرد صحیح نهاده‌ها و احتراز از عوارض استفاده نادرست کود و سم می باشد.

با توجه به چالش‌های آب و هوایی و خشکسالی‌هایی که مدت‌هاست گریبان‌گیر کشور شده است حتی کاهش استفاده از یک قطره آب هم ضروری است. همچنین،  با عنایت به اینکه استفاده به‌جا و اصولی از سموم و کودهای استاندارد مستقیماً در حفظ سلامت بیش از هشتاد میلیون ایرانی مؤثر است؛ نیازمند همفکری و مشارکت کشاورزان و تامین کننده‌های این صنعت می باشد.

کاربرد صحیح آفت‌کش‌ها و کودهای کشاورزی و استفاده از بذور مناسب نقش تعیین‌کننده‌ای در افزایش تولیدات کشاورزی دارد. به‌عبارت دیگر سالانه میلیون‌ها تن از محصولات کشاورزی در نتیجه هجوم آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز استفاده بی‌رویه از نهاد‌ه‌های کشاورزی از بین می‌رود. همچنین کاربرد نادرست سموم و کودهای کشاورزی می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت جامعه داشته باشد.

بنابراین، بهبود سلامت جامعه در گرو امنیت غذایی مردم است و میسر شدن آن در گرو دگرگون‌سازی شیوه‌های سنتی و کم‌بازده کشاورزی و تبدیل‌شان به روش‌های مدرن و کاربرد نهاده‌های سالم در کشاورزی ایران است.

 درنتیجه، نمایشگاه مذکور به خوبی فضایی مناسب جهت گرد‌همایی تمام متخصصان و دست اندرکاران صنعت کشاورزی ایران است  و می تواند نقش بارزی را در کاهش مشکلات کشاورزی کشور ایفا نماید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید