Iranian Agriculture News Agency

برگزار شد:

اجلاس اشتغال، کشاورزی و گردشگری شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: این استان اولین استانی است که الگوی کشت طراحی کرده و در این برنامه، با توجه به شرایط هر منطقه نوع گندم یا محصول مناسب کشت با توجه به تمامی پارامترها تدوین شده است.

اجلاس اشتغال، کشاورزی و گردشگری شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، اجلاس اشتغال، کشاورزی و گردشگری شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اصفهان با حضور رئیس سازمان، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و سایر مسئولان برگزار شد.

در این‌ نشست، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، اظهار کرد: شاهد کسری آب و آبخوانها طی چند سال اخیر در منطقه بودیم. با توجه به شرایط موجود، همکاری‌ها در صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب مناسب است که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان اولین استانی است که الگوی کشت طراحی کرده و در این برنامه، با توجه به شرایط هر منطقه نوع گندم یا محصول مناسب کشت با توجه به تمامی پارامترها تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در الگوی کشت چند سناریو با منابع آبی در دسترس متفاوت تدوین شده است و نیاز است به این موضوع توجه داشت.

وی گفت: در بخش‌هایی از شهرستان اصفهان، زمین‌هایی بدون مدرک مالکیتی معامله می‌شوند و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی است، البته این موضوع عوامل مختلفی دارد لذا ضرورت دارد کاداستر اراضی و سنددار کردن  و هویت بخشی اراضی انجام شود تا به حفظ کاربری اراضی هم کمک کند.

 مرادمند تاکید کرد: می‌توانیم عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را با همراهی روستاییان و شهرداری، تعاون روستایی و سایر عوامل مرتبط داشته باشیم تا عرضه مستقیم محصولات را از تولید به مصرف با کمترین مشکل داشته باشیم. برای این موضوع آمادگی همکاری  در اصفهان و شهرها و روستاهای مختلف داریم و احیای شرکت‌های تعاونی روستایی در این بخش می‌تواند راهگشا باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید