Iranian Agriculture News Agency

ویژه برنامه روز جهانی خاک

ویژه برنامه روز جهانی خاک با حضور رئیس سازمان، اساتید و دانشجویان کشاورزی در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد .

ویژه برنامه روز جهانی خاک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، در این آیین، مهندس مهرداد مرادمند، رئیس سازمان اظهار کرد: محدودیت‌هایی در زمینه کشاورزی وجود دارد، البته به دلایل مختلف با تهدیدات فزاینده‌ای در زمینه کشت روبرو هستیم.

وی ادامه داد: در جهاد کشاورزی اجرای طرح‌های آبی و خاکی را با توجه به خاک هر منطقه در نظر داریم، مدیریت بهره‌وری خاک همواره مورد توجه است و به دقت در حال پیگیری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان اصفهان تصریح کرد: بحث حریم و محدوده شهر، شرایط را کمی محدود می‌کند و گاهی حریم شهر باعث ایجاد مشکلاتی برای اراضی کشاورزی و خاک‌های حاصلخیز می‌شود.

وی افزود: استفاده از خاک برای مصارفی به جز کشاورزی همچون تولید آجر یکی از مشکلاتی است که امنیت خاک را به خطر انداخته است.

مهندس مرادمند بیان کرد: برای محافظت از خاک نیاز به کمک بخش‌های مختلف است، مراکز علمی و دانشگاهی نیز در  این زمینه می‌توانند کمک زیادی داشته باشند و به نگهداری خاک کمک کنند.

وی تاکید کرد: موضوع تناسب اراضی و آنالیز خاک پیگیری شد تا در مصرف کود و سموم نیز به طور دقیقتری برنامه‌ریزی شود، امروز در حوضه زاینده رود اراضی خوبی وجود دارد، هر کدام از مناطق استان دارای خاکی خاص هستند و نیاز است بنا به نوع خاک برنامه‌ریزی مناسبی داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با تمام توان به کمک بیایند، سازمان جهاد کشاورزی همکاری و تعاملات با مراکز دانشگاهی را گسترش داده و تلاش داریم از تجربیات و علم دانشگاهیان استفاده حداکثری شود تا مشکلات بخش کشاورزی کاهش یابد.

در ادامه این مراسم از تعدادی از اساتید کشاورزی و دانشجویان برتر تقدیر به عمل آمد.

همچنین از  مهندس مرادمند رئیس سازمان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید