Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 درصدی برداشت زرشک از باغات استان اصفهان

سطح زیرکشت زرشک در استان بالغ بر 35 هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌گردد از این میزان بیش از 210 تن زرشک (به حالت تر ) برداشت گردد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش 20 درصدی برداشت زرشک از باغات استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمدرضا رئیس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان در خصوص برداشت زرشک از باغات استان اصفهان  در سال 1400 اظهار کرد: عملیات برداشت و فرآوری زرشک که از اوایل آبان ماه سالجاری در استان آغاز گردیده تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت زرشک در استان  بالغ بر  35 هکتار می‌باشد که پیش‌بینی می‌گردد از این میزان  بیش از 210 تن زرشک (به حالت تر ) برداشت گردد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان اضافه کرد: متوسط عملکرد باغات زرشک در استان   6  تن (زرشک تر) در هکتار می‌باشدکه این میزان به حالت خشک  به 5/1 تن خواهد رسید.

وی افزود: شهرستان‌های برخوار با  15 هکتار، اصفهان  با 10 هکتار و فریدونشهر با 5 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت زرشک در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس‌زاده بیان کرد: در استای حمایت از توسعه کشت زرشک همه ساله علاوه بر برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و بازدیدهای علمی و آموزشی نسبت  به متقاضیان کشت زرشک تسهیلات با سود کم و یارانه دار نیز پرداخت می‌گردد.

وی گفت: همچنین به منظور توسعه زنجیره ارزش  زرشک در استان،  کارگاه خشک کن و بسته‌بندی محصول زرشک در شهرستان برخوار  راه‌اندازی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید