Iranian Agriculture News Agency

خسارات بخش کشاورزی با امکانات هوشمند ماهواره ای برآورد می‌شود

صحت سنجی و تخمین خسارت‌های کشاورزی با امکانات ماهواره‌ای و بهره گیری از هواشناسی هوشمند انجام می‌شود.

خسارات بخش کشاورزی با امکانات هوشمند ماهواره ای برآورد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اسماعیل ضیاء در سفر به اصفهان با اشاره به لزوم سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها و همچنین ارزیابی صحیح خسارت‌های کشاورزان گفت: فنّاوری‌های روز ازجمله بهره‌گیری از ۶۰۰ ایستگاه هواشناسی هوشمند، رصد ماهواره‌ای و ۲ هزار و ۵۰۰ ایستگاه هواشناسی مجازی برای سرعت در کار و صحت سنجی خسارت مورداستفاده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: هوشمند سازی خدمات صندوق بیمه کشاورزی را در کاهش هزینه‌های جانبی، افزایش صحت ارزیابی‌ها و سرعت پرداخت خسارت یاری می‌رساند.

تصویب قانون  پرداخت به‌موقع غرامت کشاورزان

مدیر واحد حقوقی صندوق بیمه کشاورزی نیز با اشاره به دغدغه‌های کشاورزان در پرداخت به‌موقع خسارت‌ها گفت: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخت سریع غرامت‌ها به قانون تبدیل‌شده است و این موضوع فرصتی برای دریافت به‌موقع بودجه صندوق بیمه کشاورزی از سازمان برنامه‌وبودجه کشور خواهد شد.

سارو احمدی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان، دامداران و دام‌پروران ۹ درصد مالیات ارزش‌افزوده و از پرداختی‌های حق بیمه‌ها حذف‌شده  است که این قانون نیز در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل کمیته داوری برای رسیدگی به اعتراضات بیمه‌گذاران در خصوص میزان خسارت و یا اظهارنظرهای کارشناسان در صندوق بیمه خبر داد و گفت: پیش‌ از این افراد باید اعتراض خود را در دادگاه مطرح می‌کردند که به افزایش پرونده‌های قضایی، پرداخت هزینه و طرف زمان منجر می‌شد.

پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان

همچنین مدیرکل آموزش و ترویج صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: منظور از بیمه کشاورزی تمام حوزه‌های مذکور و حتی شیلات و زنبورداری  است.

محمد رحمانی بابیان اینکه ۱۶۰ محصول توسط این صندوق بیمه می‌شود، تصریح کرد: صندوق بیمه کشاورزی نقش حمایتی و غیرانتفاعی دارد و منابع مالی توسط بیمه‌گذاران و بودجه‌های دولتی تأمین می‌شود.

وی درآمد این صندوق در سال زراعی گذشته را هشت هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در همان سال ۳۰ هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت‌شد که چنین درآمد و هزینه‌ای با نگاه اقتصادی توجیه نداشت ولی جایگاه حمایتی برای دستیابی به امنیت غذایی بیلان‌ منفی را می‌پذیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه هرچقدر گرایش به بیمه در بین سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه افزایش یابد،  میزان پرداختی حق بیمه کاهش و میزان پرداخت خسارت‌ها نیز بیشتر خواهد شد، بیان کرد: در تعاریف صنعت بیمه قرار نیست کل خسارت پرداخت و یا خطای کشاورز نیز جبران شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید