Iranian Agriculture News Agency

هرساله ۸۰ هکتار از باغ‌های انار کاشان از بین می‌رود

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان گفت: به دلیل نبود آب کافی و اجرای طرح تعدیل آب چاه‌های کشاورزی، هر ساله ۸۰ هکتار از باغ‌های انار منطقه کاشان از بین می‌رود.

هرساله ۸۰ هکتار از باغ‌های انار کاشان از بین می‌رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، یکی از بهترین و مرغوب‌ترین انار‌های کشور در کاشان و در مناطق فین و راوند است به نحوی که سالانه ۱۰ هزار و ۷۱۰ تن انار در منطقه کاشان برداشت و روانه بازار می‌شود.

انار کاشان در بازار کشور مرغوب است و قابلیت صادرات بیشتری به کشور‌ها دارد، اما بدلیل نبود صنایع تبدیلی زیرساخت‌های فرسوده، نبود سردخانه صنعتی برای نگهداری انار، نبود مرکز تحقیقات گیاه پزشکی و کنترل آفات باغداران را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است، اما نگاه ویژه مسئولان به این ظرفت می‌تواند اشتغالزایی سودآور برای منطقه کاشان داشته باشد.

عباس معینی مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه، در سال ۱۰ هزار و ۷۱۰ تن انار از باغ‌های منطقه کاشان برداشت می‌شود، گفت: انار باغ‌های فین کاشان و راوند از مرغوبیت خوبی در بازار ایران برخوردار است و استقبال خوبی از این محصول در کل کشور می‌شود و نظیرشان در کمتر جایی دیده می‌شود.

وی، با بیان اینکه، هزار و ۱۹۰ هکتار از باغ های انار کاشان بارور هستند، افزود: با توجه به اقلیم منطقه کاشان کیفیت انار این منطقه خوب و مطلوب است، اما بخاطر تحریم‌ها صادرات انار منطقه کاشان به کشور‌های دیگر کاهش داشته است.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان با اشاره به اینکه به دلیل نبود آب کافی و اجرای طرح تعدیل آب چاه‌های کشاورزی، در سال ۸۰ هکتار از باغ‌های انار منطقه کاشان از بین می‌رود، تصریح کرد: این اتفاق باعث خسارات زیادی به باغداران منطقه شده است و محصول کمتری در زمین‌های کشاوری کشت می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید