Iranian Agriculture News Agency

سیب زمینی فریدونشهر به بازار رسید

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: برداشت سیب زمینی از ۱۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فریدونشهر آغاز شده است.

سیب زمینی فریدونشهر به بازار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حمیدرضا چیانی مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی درشهرستان فریدونشهر از هر هکتار ۲۸ تن است امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۴۸ هزار تن محصول سیب زمینی برداشت شود.

چیانی با بیان اینکه این شهرستان یکی از مناطق عمده کشت سیب زمینی در استان اصفهان است و سالانه ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی آن به کشت سیب زمینی اختصاص می‌یابد افزود: امسال به دلیل خشکسالی سطح زیر کشت به ۱۷۰۰ هکتار کاهش یافته است.

وی مهمترین ارقام سیب زمینی کشت شده در شهرستان را جلی، میلوا، اسپریت، آگریا و مارفونا عنوان کرد و گفت: به دلیل خشکسالی و کاهش نزولات جوی به کشاورزان توصیه شده است ارقام زود رس سیب زمینی مثل فاولا و کولومبو کشت کنند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر افزود: به علت قیمت پایین محصول سیب زمینی در موقع برداشت و وجود تنها یک انبارمکانیزه (سردخانه مخصوص ذخیره محصولات کشاورزی در شهرستان) آن هم با ظرفیت محدود تنها ۴۰ درصد محصول تولیدی به فروش می‌رسد و بقیه به صورت سنتی و غیراصولی به امید افزایش قیمت انبار می‌شود.

برداشت سیب زمینی در فریدونشهر از نیمه مهر آغاز و تا نیمه آبان ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید