Iranian Agriculture News Agency

صدور شیره آنغوزه همراه با ناخالصی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده است.

صدور شیره آنغوزه همراه با ناخالصی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رئیس زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۴۰۰ گونه گیاه دارویی در استان شناسایی شده که ۷۰ گونه آن در مزارع، کشت می‌شود.

او افزود: در سه هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع استان گیاهان دارویی شاخص همچون گل محمدی، زعفران، موسیر، زیره سبز، سیاه دانه، بابونه شیرازی، باریجه و آنغوزه کشت و در بیش از ۱۲ هکتار گلخانه هم آلوئه ورا پرورش داده می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه رقم ۶ هزار تنی تولید گیاهان دارویی در سال ۹۸، به ۶۵ هزار تن در سال ۹۹ رسید، افزود: در سال ۹۹، حدود ۴۲ هزار تن انواع گیاهان دارویی، اسانس گلاب و عرقیات گیاهی به ارزش بیش از ۱۳ میلیون دلار از استان اصفهان صادر شد.

رئیس زاده اظهار کرد: شیرین بیان، موسیر، زعفران، سیر، صمغ، باریجه و آنغوزه از گیاهانی است که به کشور‌هایی همچون آلمان، پاکستان، کویت، امارات متحده عربی، افغانستان، چین، سوئد، عراق، قطر، عمان، بحرین و هندوستان صادر شد.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۱۵۰۰ واحد سنتی و صنعتی فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی در استان اصفهان، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد گیاهان دارویی برداشت شده به صورت خام خرید و فروش می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید