Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت هفته دولت۲۰۶ طرح کشاورزی در استان اصفهان به بهره برداری رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از آغاز بهره برداری از ۲۰۶ طرح در بخش‌های مختلف کشاورزی به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به مناسبت هفته دولت۲۰۶ طرح کشاورزی در استان اصفهان به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان جمع هزینه این طرح‌ها را بالغ بر ۳۴۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲۱۰ میلیارد تومان از این رقم سهم سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹ پروژه تولیدات گیاهی، ۶۶ پروژه آب و خاک و امور مهندسی،۳۰ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۵ پروژه تولیدات دامی، طیور و آبزیان، ۱۲ پروژه امور عشایر و ۶ پروژه صنایع کشاورزی در زمره پروژه‌های هفته دولت امسال در استان را تشکیل می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با تاکید بر  ضرورت توجه هرچه بیشتر به اشتغالزایی بعنوان یکی از مباحث مهم رونق اقتصادی تصریح کرد: فرصت های شغلی ایجاد شده ناشی ز اجرای این پروژه‌ها ۸۱۴ نفر، تثبیت اشتغال ۲۰۴ نفر و شمار بهره برداران آن ۷۰ خانوار است.

مرادمند با تاکید بر افزایش کمی و کیفی پروژه‌های سودآور و مفید در استان اضافه کرد: طرح‌های کشاورزی امسال هفته دولت در کنار خدمت‌رسانی فراگیرتر در راستای تحقق شعار ۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: سهیم شدن هرچه بیشتر فعالان اقتصادی در این حوزه سبب پیشرفت و افزایش تولید محصولات متنوع می‌شود.

استان اصفهان با داشتن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل ۵ درصد از مساحت استان و ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد، به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته و در مناطق سرد و کوهستانی‌اش بادام و گردو و در مناطق معتدل و معتدل سرد، انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار زیر کشت می‌رود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی این دیار نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست.

 مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید