Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح اصلاح نژاد دام در تیران و کرون نیازمند تسهیلات بانکی است

اجرای برنامه اصلاح نژاد دام در این شهرستان منوط به ارائه تسهیلات مالی وام از طریق شبکه بانکی است.

اجرای طرح اصلاح نژاد دام در تیران و کرون نیازمند تسهیلات بانکی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدحسین احمدی افزود:در برنامه راهبردی کیفیت بخشی به توسعه کمی و کیفی دامداری‌های تیران و کرون موضوع اصلاح نژاد توجه شده است  اما سرمایه گذاران در این حوزه به تسهیلات بانکی و حمایت دولتی نیاز دارند.

وی بیان کرد: وام و حمایت دولتی مورد پیش بینی قرار گرفته اما به دلیل شرایط سخت اقتصادی دولت تاکنون محقق نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون ادامه داد: این شهرستان با بیش از ۷۰ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی و ۶۶ واحد مرغداری یکی از قطب‌های تولید محصولات دامداری و دامپروری استان اصفهان است.

وی بیان کرد: اصلاح نژاد دام در دامداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شهرستان جزو برنامه‌های امسال قرار گرفته است که با چنین اقدامی سهم بهره‌وری افزایش و تولیدات خام دامی را به بیش از ۲ برابر افزایش می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون یادآورشد: بر اساس تحقیقات و اقدامات علمی انجام شده بر روی نژاد دامی اصلاح نژاد میزان تولید را در هر راس دام افزایش و منفعت اقتصادی دامداری‌ها را رشد می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اینک سالانه نزدیک به ۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۳ هزار و ۸۵۰ تن شیر، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ و ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن گوشت سفید در این منطقه تولید و وارد بازار می‌شود.

وی اضافه کرد: تیران و کرون با این سهم تولید تخم مرغ، رتبه سوم را بین دیگر شهرستان‌های استان اصفهان دارد.

احمدی با بیان اینکه شناسایی دام‌ها  در این منطقه در حال انجام است، خاطرنشان‌کرد: این کار در شناسایی و ساماندهی وضعیت تولید دام و عملکرد پرورش گاو و گوسفند منطقه موثر بوده است.

وی با اشاره به فعالیت یک واحد پرورش بلدرچین و چهار واحد پرورش شترمرغ در این خطه اظهار داشت: سالانه ۳۲ تن گوشت بلدرچین و ۸۵ تن گوشت شتر مرغ  دراین شهرستان تولید و وارد بازار می‌شود.

هم اینک حدود ۲۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در تیران و کرون وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید