Iranian Agriculture News Agency

کاهش واسطه‌گری مستلزم تقویت تشکل‌های کشاورزی در تیران و کرون است

راه اندازی و تقویت تشکل های صنفی در بخش کشاورزی تیران و کرون جز اولویت‌های امسال در نظر گرفته شده است.

کاهش واسطه‌گری مستلزم تقویت تشکل‌های کشاورزی در تیران و کرون است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدحسین احمدی افزود: راه اندازی و تقویت تشکل های صنفی در بخش کشاورزی تیران و کرون جز اولویت‌های امسال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر در راه اندازی گلخانه های سبزی و صیفی و گل های تزئینی در این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند، یادآور شد: برغم تشکیل شرکت تعاون گلخانه داران این شهرستان و نقش آن در هم افزایی و کاهش هزینه های اضافی، تنها ۱۵ درصد از گلخانه داران منطقه عضو آن هستند.

وی تقویت این شرکت تعاونی را در پیشبرد اهداف تولیدی، کاهش هزینه‌ها و اثرگذاری در فروش محصولات ضروری اعلام کرد و از فعالان این حوزه خواست تا با عضویت خود زمینه ساز پیشرفت تولید شهرستان باشند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون، بر اساس برنامه پنج ساله، توسعه سطح گلخانه‌ای این شهرستان به ۴۰۰ هکتار می‌رسد و تقویت بخش تعاونی و همکاری بین این افراد ضروریست.

وی بیان‌ کرد: توسعه زیرساخت مورد نیاز مثل آب و گاز متناسب با افزایش سطح زیر کشت محصولات انجام خواهد شد و در حال حاضر پیش بینی حضور سرمایه گذار وجود دارد.

به اعتقاد احمدی، ظرفیت فعال در حوزه محصولات گلخانه‌ای، فرصت‌های اقتصادی، اشتغال و درآمدزا در این خطه ایجاد کرده و با توجه به جنبه صادراتی آن، ارزآوری و کسب منفعت به انگیزه سرمایه‌گذاری در این شهرستان افزوده است.

وی با بیان اینکه بسته بندی و فراوری تولیدات کشاورزی در این شهرستان بویژه در بخش محصولات گلخانه ای باید در اولویت قرار گیرد، خاطرنشان‌ کرد: بدلیل بی توجهی به این دو مقوله، حلقه تولید تکمیل نشده و محصولات با کمک واسطه ها و از طریق دیگر شرکت‌ها صادر می‌شود.

به گفته وی، همسو با توسعه محیط‌های گلخانه‌ای، جذب سرمایه گذاری برای راه اندازی شرکت‌های فراوری این تولیدات و بسته بندی آن لازم است.

 تیران و کرون یکی از مهمترین شهرستان‌های استان اصفهان در توسعه گلخانه‌ای و محصولات آن است و در زمان حاضر بیش از ۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به این نوع از کشت‌ها اختصاص یافته است که بالای ۹۰ درصد آن نیز  صادر می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید