Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان نطنز در محاصره خشکسالی/بیمه کشاورزی پاسخگوی زیان ها نیست

خشکسالی رمق کشاورزان نطنزی را گرفته است و از طرف دیگر بیمه کشاورزی نیز پاسخگوی زیان تولیدکنندگان نیست.

کشاورزان نطنز در محاصره خشکسالی/بیمه کشاورزی پاسخگوی زیان ها نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سیف‌الله فرجی مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: یکی از اولویت‌های اصلی و مهم جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و ارگانیک در کشور است زیرا محصولات کشاورزی، با سلامت انسان‌ها رابطه مستقیم دارد.

او ادامه داد: وقتی از مواد نا‌مناسب برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود، به تبعیت از آن مواد ناسالمی که محصولات کشاورزی از آن تغذیه کرده است، وارد بدن ما می‌شود که سبب بیماری‌های فراوانی شده و این موضوع، ضرورت تولید محصولات سالم و ارگانیک را نشان می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز بیان کرد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد پدیده خشکسالی و کم آبی در منطقه و در کشور بوده‌ایم که سبب وارد آمدن ضرر و زیان زیادی به کشاورزان و بخش کشاورزی شده که لازم است با برنامه‌ریزی صحیح این موضوع مرتفع شود.

او خاطرنشان کرد: مبارزه علیه آفات و بیماری ها و همچنین تغذیه صحیح باغات در شهرستان نطنز بر اساس توصیه‌های فنی و کارشناسی است که منجر به کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی در راستای تولید محصول سالم شده است.

 شهرستان نطنز با سطحی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انار و حدود ۹۵۰ هکتار باغات پسته از قطب‌های تولید این محصولات در استان اصفهان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید